به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی سالاری چهارشنبه شب در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و رونق تولید استان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، بر ضرورت تهیه‌ برش شهرستانی میزان اشتغال ایجاد شده در استان گیلان ظرف مدت 10 روز آینده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تأکید کرد و افزود: در این گزارش باید تعداد اشتغال ایجاد شده در هر شهرستان به صورت دقیق مشخص شود تا بتوان علاوه بر رصد این میزان اشتغال نظارت و کنترل را گسترده‌تر کرد و مردم از این موضوع مطلع شوند.
وی گفت: تلاش ما براین است که از تسهیلات اختصاص پیدا کرده به استان گیلان حداکثر استفاده را در جهت شغل و کمک به معیشت مردم ببریم.
وی به اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی که طی چند روز گذشته اجرایی شده، اشاره و خاطرنشان کرد: از 3.5 ماه قبل به صورت دقیق ضوابط، فرصت‌ها و راهکارهای لازم در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به صورت کارشناسی با رویکرد منتهی شدن به شغل به صورت واقع بینانه بررسی شده تا مشاغل قابل رصد باشد.
استاندار گیلان با اشاره به اهداف سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گیلان اظهار داشت: بررسی مشکلات شرکت‌های چوکا و اسالم در جلسه‌ای به صورت مقدماتی بررسی شد تا ظرف 2 هفته‌ آینده با تصمیمی که از سوی دکتر ربیعی اتخاذ می‌شود گره گشایی اساسی در این 2 مجموعه مهم در کوتاه مدت صورت گیرد.
وی به برگزاری آیین آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری کشور در استان گیلان به عنوان اولین استان در سطح کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم با این اقدام سهم بیشتری از این ظرفیت برای استان گیلان جذب کنیم.
سالاری سهم گیلان در تسهیلات رونق تولید را یک هزار 75 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این سهم تاکنون 506 میلیارد تومان پرداخت شده و در جلسات رفع موانع تولید مشکلات 320 واحد تولیدی بررسی شده است.
وی همچنین سهم استان گیلان در تسهیلات طرح تکاپو را 587 میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: در تسهیلات اشتغال روستایی نیز گیلان سهم 300 میلیارد تومانی دارد.
وی به پیشنهادات ارائه شده در جهت بهره‌مندی بیشتر از تسهیلات اشتغال روستایی اشاره کرد و افزود: با ظرفیت‌هایی که در استان گیلان وجود دارد، از مجموعه‌ تسهیلات موجود می‌توان در مسیر رونق اشتغال روستایی گام اساسی برداشت.
وی گردشگری را بهترین ظرفیت توسعه اشتغال گیلان دانست و گفت: با اضافه شدن حمل و نقل ریلی استان و در نظر گرفتن قطارهای مسافربری متناسب با استان، شرایط گردشگری را توسعه دهیم.
سالاری افزود: درخصوص اختصاص خودروهای بدون راننده به استان گیلان و توسعه‌ هتل‌ها اقداماتی صورت گرفته؛ برای گیلان ساخت پنج هزار واحد بوم‌گردی را تعریف کردیم که این ظرفیت باعث افزایش سهم استان در اشتغال روستایی می‌شود.
وی خواستار اختصاص بخشی از 30 درصد سهم ملی در تسهیلات اشتغالزایی به استان گیلان شد و گفت: اگر میزان 100 میلیارد تومان از سهم ملی به استان گیلان اختصاص پیدا کند تحول اساسی در اشتغال روستایی ایجاد می‌شود و اطمینان می‌دهیم که این تسهیلات منجر به شغل واقعی شود.
سالاری همچنین خواستار افزایش 30 میلیارد تومانی سهم صندوق کارآفرینی امید گیلان همانند سال گذشته شد و افزود: مجموع این حمایت‌ها می‌تواند یک تحول گسترده در انواع مشاغل گیلان که در سطح کشور مزیت‌های بسیاری دارد، ایجاد کند.
خبرنگار:مریم سلیمانی**انتشاردهنده:کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.