به گزارش خبرنگار ایرنا پویا شهشهانی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی مدیریت پسماند ویژه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای آستارا در سالن اجتماعات شهرداری این شهر گفت: محل دفن زباله در آستارا به مساحت 15 هکتار در منطقه داداش آباد باید توسط شهرداری با بهسازی کف جهت نفوذ ناپذیری شیرابه به آب های زیر زمینی و کنترل گازهای حاصل از دفن زباله ها ساماندهی شود.
وی افزود: با توجه به حجم زیاد زباله های خانگی و گاه تفکیک نشدن آن در مبدا، احتمال ایجاد مشکل زیست محیطی جدی در این شهرستان وجود دارد و ساماندهی محل دفن زباله باید جدی گرفته شود.
فرماندار شهرستان آستارا نیز در این کارگاه آموزشی گفت: دولت با نگاه زیست محیطی، تصمیمات و اعتبارات خوبی برای مدیریت پسماند در نظر گرفته ولی در بسیاری از مواقع در اجرای طرح های مرتبط با مشکل مواجه می شویم.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه تولید زباله در روستاها نیز به معضل تبدیل شده ، افزود: بیش از 40 وظیفه برای دهیاران تعریف شده که مدیریت پسماند از جمله مهم ترین آنهاست.
وی اضافه کرد: از روزانه 100 تن زباله تولید شده در شهرستان آستارا، 20 تن در روستاها تولید می شود و مدیریت آن، تدبیر دهیاران و شوراهای اسلامی را می طلبد.
وی تصریح کرد: با استفاده از طرح های ابتکاری می توان از زباله، ارزش افزوده تولید کرد و دولت نیز از این طرح ها حمایت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و میزان تولید زباله با یک و نیم کیلوگرم سرانه در آن، از مرز هشدار گذشته است.
خبرنگار:یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.