به گزارش ایرنا یونس رنجکش روز سه شنبه در بازدید از طرح راه آهن آستارا افزود: در آینده نزدیک نخستین قطار باری جمهوری آذربایجان به بارانداز آستارای ایران وارد خواهد شد و سرمایه گذاران باید از این خط ریلی، برای توسعه اقتصاد گیلان استفاده کنند.
وی اضافه کرد: راه ‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا در کاهش زمان و هزینه انتقال کالاها موثر خواهد بود و باند نخست ریل گذاری آن تکمیل شده و به زودی ریل گذاری باند دوم آغاز خواهد شد تا این طرح ملی در سال آینده با حضور مقامات عالی ایران و جمهوری آذربایجان به بهره برداری برسد.
رنجکش با اشاره به سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان در خط آهن آستارا-آستارا و آستارا-رشت تصریح کرد: بارانداز این خط بین المللی در شهرستان مرزی آستارای گیلان در حال ساخت است و گسترش همکاری های اقتصادی بین کشورهای اروپایی و آسیای میانه از هدف های محوری راه آهن آستارا-آستاراست.
خط آهن آستارا - آستارا، اسفند ماه پارسال در سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران، با ورود آزمایشی قطار جمهوری آذربایجان به ایستگاه آستارا در ایران افتتاح شد.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 95 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد 2 و نیم کیلومتر و بارانداز آن در آستارای ایران اجرا می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرزی آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.