سید امیر مصباح روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: سه گروه صحنه‌ای و سه گروه خیابانی از جمله گروه‌های حاضر در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هستند.
وی اظهار کرد : در بخش صحنه‌ای، نمایش «تهران زیر بال فرشتگان» نوشته نادر برهانی‌مرند به کارگردانی اکبر صمدی‌نیا ساعت های 16:30 و 19:30یکم بهمن ماه در تالار هنر به روی صحنه رفت.
وی ادامه داد: همچنین در این بخش نمایش‌های «روایت یک مرگ در خانه.وا.ده» به نویسندگی و کارگردانی وحید درویشی، هفتم بهمن ماه در ساعت های 16:30 و 19:30 در تالار هنر و «خرس و خاستگاری» نوشته آنتوان چخوف به کارگردانی حسن معجونی در همان تاریخ و ساعت های 17 و 20 در تماشاخانه ایرانشهر بر صحنه اجرا قرار می گیرند.
به گفته صمدی‌نیا، در بخش تئاتر خیابانی جشنواره نیز «تر، خشک، تفکیک» به نویسندگی حسن حامد و کارگردانی شیدا خانزاده ششم بهمن ساعت 16:30 در محوطه تئاتر شهر و هفتم بهمن ساعت های 12:30 در میدان مترو ولی‌عصر و 16:30 در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا می شود.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با بیان این‌که نمایش «گیلدخت» به نویسندگی نگار نادری و کارگردانی آرزو علی‌پور چهارم بهمن ساعت 11 در باغ کتاب و ساعت 16:30 در محوطه تئاتر شهر و پنجم بهمن ساعت 16 در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود، اضافه کرد: نمایش «یک سوء تفاهم کوچک» به نویسندگی و کارگردانی امیر رجب‌پور 29 دی در محوطه تئاتر شهر و 30 دی در باغ کتاب و محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا شد.
جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از مهم‌ترین جشنواره‌های تئاتر در ایران است که هر ساله در دهه فجر در ماه بهمن برگزار می‌شود. این جشنواره اغلب رقابتی بوده و دارای بخش‌های گوناگونی مانند بخش نمایش صحنه‌ای، بخش بین‌الملل، بخش نمایش‌های رادیویی و بخش نمایش خیابانی است.
گیلان دارای بیش از 20 گروه رسمی تئاتر ثبت شده است.
خبرنگار:مرضیه ضامن**انتشاردهنده:کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.