شاهرخ جعفری روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: اداره استاندارد این شهرستان در اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی، مجوز صادرات و واردات صادر می کند.
وی بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد را انواع کشمش و خرما به وزن 215 تن و به ارزش هفت میلیارد و 117میلیون ریال اعلام کرد.
وی اظهار کرد: صادرات کالاهای دریافت کننده گواهینامه استاندارد از نظر وزن 71 درصد و به لحاظ ارزش اقتصادی نسبت به دی ماه سال قبل، 82 درصد کاهش داشته است.
جعفری یادآور شد: در دیماه گذشته تعداد 19گواهینامه انطباق با استانداردهای ملی برای کالاهای وارداتی نظیر انواع ورق های فولادی، خوراک دام، میلگرد و تخته ام دی اف به وزن 9 هزار و 391 تن و به ارزش 117میلیارد و 775 میلیون ریال صادر شد.
او با بیان اینکه تعداد گواهینامه های صادر شده برای کالاهای وارداتی در دی ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17درصد کاهش یافته، افزود: واردات کالاهای دریافت کننده استاندارد در دی ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن 48 درصد کاهش و به لحاظ ارزش 52 درصد افزایش داشته است.
وی تعداد اظهارنامه های ارائه شده برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی را در ماه قبل، هفت فقره برای 188تن کالا و تعداد اظهارنامه های تعیین ماهیت کالاهای وارداتی را 23 فقره برای یک هزار و 724 تن کالا اعلام کرد.
شهرستان بندر آستارا با91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.