در جلسه امروز شهرداری رشت سفر شهردار در بازدید از کارخانه تی تی اس و بررسی های میدانی به چین مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.این جلسه در ابتدا بدون حضور علوی رییس جلسه برگزار شد و حجب جذب بعنوان نایب رییس جلسه را آغاز کرد.
جذب در ابتدا ولادت حضرت زینب و روز پرستار را تبریک گفت.
رمضان پور اولین ناطق جلسه بیان داشت:قطعا همه می خواهیم داشته های خودمان را برای توسعه شهرمان عرضه کنیم و بنده تمایلی برای حضور در انتخابات شورای شهر نداشتم اما بعنوان یک تکلیف آمدم و خوشحالم که این توفیق نصیبم شد.
وی افزود:گاهی برخی صحبت ها گفته می شود و عده ای ناراحت می شوند و بنده از رضا رسولی،جذب و عبداللهی عذر خواهی می کنم چرا که در دفاع از سپید رود واژه ای گفته بودم که مناسب نبود.
وی بیان داشت:می خواهم بعنوان یک دوست در کنار مردم باشم و اگر احیانا صحبتی می شود هیچ بی احترامی در ڪار نیست.
رمضان پور با اشاره به اینکه در جلسه گذشته از واژه بدی بعنوان باند بازی استفاده کردم اذعان داشت: برای همدلی و توسعه شهرمان از گفتن آن واژه عذر خواهی می کنم چرا که معتقدم وقتی از مسیر خارج می شویم باید دوباره به مسیر مناسب برگردیم.
این عضو شورا تصریح کرد:تمام تلاش و کوشش من در جلسات بر مدار دوستی ،وحدت و یگانگی است .
وی در خصوص اتفاقات اخیر و صحبت هایی که با رضا رسولی در جلسه گذشته داشت افزود: من قسم می خورم هیچ گونه دخل و تصرفی در عزل و نسب های کسی نداشتم اما متاسفانه حرف های من گاهی تعریف می شود و بنده اعلام می کنم تاکنون هیچ نیت بدی در این خصوص نداشته ام‌.
رمضان پور اذعان داشت:همه اعلام کردیم که وقتی شهردار انتخاب می کنیم وی باید مدیران خودش را خود انتخاب کند زیرا نیت ما خدمتگزاری است و اعتقاد داریم که باید شهردار را آزاد بگذاریم.
این عضو شورا با بیان اینکه ما بعنوان نماینده مردم مطالبه گر و پرسش گر هستیم اظهار داشت:
اگر فردی قابلیت هایی دارد باید این افراد را به شهردار جهت مصاحبه و بکاری گیری معرفی کنیم اما اجباری نیست.
رمضان پور با اشاره به اینکه رسانه ها گاهی برخی مسائل را تعریف می کنند خاطرنشان کرد:در جلسه ای گفته بودم خواهرزاده های بنده بیکار هستند و این موضوع به شکلی برداشت شد که اینجانب درخواست جذب خواهرزاده خودم در شهرداری را دارم که به هیچ وجه این چنین نبوده است.
شکریه عضو دیگر شورا با اشاره به تفاهم نامه های امضا شده اخیر توسط شهرداری رشت اظهار داشت:آیین نامه ها باید رعایت شوند و مبالغ ذکر شده باید در صحن شورا اعلام و مورد بررسی قرار گیرند.
وی افزود:گاهی فشار زیاد کار باعث برخی صحبت ها می شود اما در انتها هدف یک خرد جمعی است و بنده هم معتقدم شهردار باید در عزل و نسب ها آزاد باشد.
رسولی در ادامه ضمن تشکر از مهندس رمضان پور گفت: مطمعنا در رد و بدل صحبت ها هیچ قصدی نیست و هدف در راستای خدمت به مردم بوده و بدون شک رفتار بزرگ منشانه و صداقت آقای رمضان پور برای من یک الگو خواهد بود.
علوی رییس شورا بعد از تاخیر وارد جلسه شد و ریاست ادامه جلسه را برعهده گرفت
اولین دستور جلسه جایزه تشویقی عوارض بهینه تغییر کاربری بود که در جلسه مطرح شد که به تصویب رسید
لایحه بعدی با قید دو فوریت اخذ مجوز دریافت وام از بانک شهر جهت تکمیل و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی بود که در جلسه مورد بررسی قرار گرفت
این تسهیلات بانکی به مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال برای خرید ۵۵ اتوبوس ۱۲ متری سطح پایین و همچنین ۴۷۵۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال طی تفاهم نامه ای برای خرید ۵ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری کمرشکن با درب های مسافر در دوطرف در نظر گرفته شده است که ۵۰ درصد مبلغ آن بصورت نقدی توسط بانک شهر پرداخت می شود
این لایحه با قید یک فوریت تصویب شد.
بهره برداری جایگاه سی ان جی توسط شرکت سپنتا صنعت موتور فری رخ لایحه دیگری بود که در جلسه قرائت شد و توسط اعضای شورا به رای گذاشته شد.دوفوریت لایحه به تصویب نرسید.
یک فوریت این لایحه هم تصویب نشد.
سفر شهردار در بازدید از کارخانه تی تی اس و بررسی های میدانی به چین مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.
بررسی لایحه عوارض و بهای خدمات پیشنهادی سال ۹۷ مورد دیگری بود که مطرح شد و در خصوص آن صحبت گردید و به تصویب رسید.
در ادامه مسعودنصرتی شهردار رشت به اتفاق همراهان و مدیران شهرداری مناطق برای ارائه لایحه بودجه ۹۷ وارد صحن جلسه شد و میزان این بودجه را ۹۹۲ میلیارد تومان اعلا کرد که این رقم پس از تلفیق با بودجه سازمان های وابسته به شهرداری به عدد ۱۰/۶۲۱/۹۶۵/۵۷۵ هزار ریال می رسد که مبلغ ۳/۶۶۶/۷۵۹/۵۷۵ هزار ریال آن سهم اعتبارات جاری و مبلغ ۶/۹۵۵/۲۰۶/۰۰۰ هزار ریال آن سهم اعتبارات عمرانی می باشد.
همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان در قالب منابع و مصارف تملک دارایی های سرمایه ای در راستای اجرای پروژه های ستاره دار تعریف گردیده که در صورت محقق شدن منابع مربوطه اجرای پروژه ها میسر می گردد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.