به گزارش ایرنا؛ کبری راد عصر دوشنبه در بازدید از اورژانس اجتماعی آستارا در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: در سال جاری مردم استان گیلان، هشت هزار و 200 بار با اورژانس اجتماعی تماس گرفته اند و بیشترین تماس متعلق به رشت و کمترین تماس متعلق به صومعه سرا بوده است.
وی با اشاره به اینکه با راه اندازی اورژانس اجتماعی خدمات بهزیستی گسترش یافته است، افزود: خدمات بهزیستی به 215 بخش تقسیم و با همکاری مراکز بخش خصوصی و کارشناسان مجرب، به مردم ارائه می شود.
وی اضافه کرد: شهرستان های رشت، لاهیجان، تالش، انزلی، فومن و آستارا دارای خودرو اوژانس اجتماعی هستند و خرید خودرو برای دیگر شهرستان ها در دستور کار قرار دارد.
راد گفت: در کنار سازمان بهزیستی، مراکز غیر دولتی نیز فعالیت های خود را به مددجویان ارائه کرده اند و خوشبختانه جایگاه و نقش بهزیستی در جامعه شناخته شده است.
وی اظهار کرد: بهزیستی امکان رسیدگی به همه حوزه های اجتماعی و توانبخشی را ندارد و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته و سازمان بهزیستی از سال 82 در واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی موفق عمل کرده است.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 90 درصد فعالیت های اجرایی بهزیستی گیلان به بخش خصوصی واگذار شده است و ارائه خدمات در مجتمع ها، کلینیک ها، مراکز روزانه و شبانه روزی و مراکز تخصصی نگهداری معلولان، کودکان و زنان بی سرپرست و بیماران روانی در گیلان مطلوب است.
بیش از 16 هزار خانوار در استان گیلان، مستمری بگیر بهزیستی هستند.
بندر آستارا با 91 هزار نفرجمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 700 خانوار این شهرستان از خدمات حوزه امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.