به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل حاجی پور شامگاه دوشنبه در بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: در زمان حاضر، 33 دستگاه اتوبوس در رشت فعال است که با توجه به جمعیت ثابت حدود 700 هزار نفری این کلانشهر و افزایش آن در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر کم است.
وی با بیان این که برای تکمیل و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر رشت باید اقدامات اساسی انجام گیرد، اظهار کرد: تصویب لایحه خرید دستگاه های جدید اتوبوس برای رشت بایستی مورد عنایت اعضای شورا قرار گیرد و ما چاره ای جز افزایش اتوبوس ها و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در رشت نداریم.
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز بیان داشت: کمبود اتوبوس در رشت کاملا مشهود است بنابراین تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در این کلانشهر بایستی مورد توجه قرار گیرد.
فاطمه شیرزاد بیان داشت: افزایش اتوبوس با خرید اتوبوس های جدید به ویژه در نقاط کم برخوردار کلانشهر رشت ضروری است.
امیرحسین علوی رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز خاطر نشان کرد: رشت نیازمند، اتوبوس های جدید است اما لایحه مربوط به خرید اتوبوس های جدید بایستی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
دو فوریت لایحه مربوط به خرید اتوبوس های جدید تصویب نشد و با رای اعضای شورای اسلامی با یک فوریتی به کمیسیون های تخصصی ارجاع داده شد.
در این لایحه آمده است: تکمیل و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل کمبود ناوگان اتوبوسرانی و فاصله قابل توجه آن با استاندارد کشوری و همچنین برآوردهای طرح حمل و نقل همگانی یکپارچه شهر رشت ، امری غیرقابل انکار است، در این راستا شهرداری رشت در نظر دارد اقدام به اخذ دو فقره تسهیلات بانکی به مبلغ 330 میلیارد ریال طی تفاهمنامه با موضوع انجام کارگزاری خرید 55 دستگاه اتوبوس 12 متری سطح پایین و تسهیلات به مبلغ 47 میلیارد و 500 میلیون ریال طی تفاهمنامه با موضوع انجام کارگزاری خرید پنج دستگاه اتوبوس 18 متری کمرشکن با درب های مسافر در دو طرف مطابق مشخصات فنی و جدول زمانبندی پیوستی هر یک از تفاهمنامه ها نماید.
احمد رمضانپور نرگسی در بخش دیگری از بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان داشت: شهردار رشت در انتخاب معاونان و مدیران شهرداری مختار است و ما دخالتی در این رابطه نداریم.
وی خاطر نشان کرد: ما به عنوان نماینده مردم، بایستی نقش پرسشگری از مدیریت شهری را داشته باشیم و اگر در انتخاب معاونان و مدیران شهرداری بر شهردار فشار آوریم مطالبه گری و پرسشگری از مدیریت شهری در یک جا دفن می شود.
جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت شامگاه دوشنبه با حضور هر 11 عضو شورا برگزار شد.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی **انتشار دهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.