به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش در بازدید از روند اجرای طرح ملی راه آهن آستارا-آستارا اظهار داشت: برخی مدیران با هدف رعایت مقررات و قوانین سازمانی، ممانعت هایی در روند اجرای این طرح ایجاد می کنند، در صورتی که بسیاری از مشکلات، در جلسات مشترک قابل حل است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری با اقدامات استانداری گیلان و فرمانداری آستارا مشکلات این طرح رفع شده است، افزود: اجرای این طرح ریلی بر اساس توافق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان انجام می شود و دارای اثرات مثبت در منافع ملی است و مدیران باید اهمیت آن را درک کند.
وی با اشاره به اینکه همه ما موظف به رعایت موازین قانونی هستیم، تصریح کرد: راهکارهای قانونی برای برون رفت از مشکلات پیش بینی شده است و مدیران باید با تدبیر، چالش ها را پیش بینی و ضوابط لازم را بر اساس قانون ارائه کنند.
رنجکش اضافه کرد: مدیران مختلف ملی، استانی و شهرستانی برای پیشبرد این طرح ملی تلاش می کنند و این طرح باید طبق زمانبندی تعریف شده به سرانجام برسد.
وی یادآور شد: به زودی اولین قطار باری آزمایشی جمهوری آذربایجان به مقصد بارانداز راه آهن آستارای جمهوری اسلامی ایران حرکت خواهد کرد.
خط آهن آستارا - آستارا، اسفند ماه پارسال در سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران، با ورود آزمایشی قطار آذربایجان به ایستگاه آستارا در ایران افتتاح شد.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 95 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح، با امتداد 2 و نیم کیلومتر و ساخت بارانداز در آستارای ایران اجرا می شود و این طرح به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرزی آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات ایران است.
دریافت خبر: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.