به گزارش خبرنگار ایرنا ، معاون فرهنگی و دانشجویی موسسه آموزش عالی مهرآیین در حاشیه این مراسم اظهار کرد: برخی افراد بر این گمان هستند که این قبیل کارها فقط جنبه نمادین دارد و شاید اثربخش نباشد.
میلاد سلطانی آزاد افزود: فعالان محیط زیست همواره به بهانه های مختلف از دل طبیعت زباله جمع می کنند و این کار در قرن حاضر به قول امروزی ها از لوکس ترین و سطح بالاترین کارهای فرهنگی محسوب می شود.
وی با تاکید براینکه بر داشتن هر زباله از دل طبیعت یقینا در حفظ آن تاثیرگذار است افزود: فضای جنگلی منطقه آزاد انزلی از جمله مناطقی بود که هرساله پس از سفرهای نوروزی و تابستانی مملو از زباله می شد و فعالان محیط زیست بندرانزلی به صورت دوره ای ، پاکسازی آن منطقه را در دستور کار خود قرار می دادند و امروز شاهد آنیم که با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی این منطقه به یک پارک جنگلی و مکان تفریحی زیبا تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، با تشکیل ستاد هوای پاک از سال 1380در حوزه معاونت آموزش و برنامه ریزی سازمان حفاظت محیط زیست، هماهنگی برنامه های روز هوای پاک با هدف ایجاد حساسیت و جلب توجه اقشار مختلف جامعه ابعاد ملی پیدا کرد تا با مشارکت مردمی و سازمان های مردم نهاد از یک سو و افزایش هماهنگی بین بخشی میان همه دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی و قانونگذاری کارآمد و نظارت قانونگذار از دیگر سو، در داشتن هوای پاک و کاهش آلودگی محیط زیست مهمترین نقش ایفا شود.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و به دلیل دارا بودن مواهب طبیعی و جاذبه های گردشگری و تاریخی کم نظیر خود هر ساله در ایام سفرهای نوروزی و تابستانی پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشار دهنده: بابایی
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.