به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه شورای ترافیک شهرستان رشت عصر امروز (پنجشنبه) به ریاست سید محمد احمدی سرپرست فرمانداری رشت با حضور جمعی از شهرداران، بخشداران، اعضای شورای شهر و مسئولان از سایر دستگاه های این شهرستان برگزار شد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار رشت، رییس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی این کلانشهر از سخنرانان اصلی این جلسه بودند که هر یک با بیان راهکارهایی برای رفع مشکل ترافیکی رشت به سخن پرداختند.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد که افزایش تعداد جمعیت در ایجاد ترافیک در این کلانشهر نقش بسزایی دارد به طوری که در برخی از ساعت ها از جمله در صبح زمان تردد دانش آموزان و کارمندان به مدرسه و محل کار، در ظهر و غروب ترافیک به اوج می رسد و بسیار خسته کننده است.

*اجرای پروژه قطار شهری، راهکار برون رفت از ترافیک کلانشهر رشت
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل ترافیک در کلانشهر رشت بیان داشت: اجرای پروژه قطار شهری راهکاری برای رفع این مشکل در رشت است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، جبار کوچی نژاد با بیان این که ترافیک رشت به خمام، کوچصفهان و تولمات و ... هم رسیده، افزود: ترافیک در رشت به اقتصاد گیلان ضربه می زند و مسافران و گردشگران با توجه به ترافیک در این کلانشهر مسیر خود را تغییر شده و به این استان و رشت ورود نمی کنند.
وی توجه به رفع مشکل ترافیک و حمل و نقل را یکی از مسایل مهم کلانشهر رشت عنوان و اظهار کرد: اجرای پروژه قطار شهری را بیش از 10 سال گذشته، در حوزه ترافیک دنبال کردیم و با استفاده از روش های فنی قطار شهر رشت را در جدول آوردیم اما این پروژه متاسفانه در ردیف بودجه ورود نکرد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت این که پروژه تنها در جدول باقی ماند و در ردیف نیامد به این دلیل است که مدیریت شهری مطالعات زیست محیطی را برای دریافت مجوز لازم از سوی ترافیک حمل و نقل کشور ارائه نداد.
وی با بیان این که به دلیل همین کم کاری در جلسه شورای ترافیک کشور اعلام شد که رشت نیازمند حمل و نقل مدرن نیست بلکه به اتوبوس نیاز دارد، خاطر نشان کرد: البته قرار شد تا یکی دو هفته دیگر در وزارت کشور این موضوع را مطرح کنیم که بایستی این مراحل بار دیگر طی شود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شهردار بایستی برای ارائه طرح درباره مطالعات زیست محیطی برای اجرای پروژه قطار شهری اقدامات لازم را انجام دهد.

* مشکل ترافیک را نمی توان با روش های سنتی مرتفع کرد
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به مشکلات موجود ترافیکی در رشت خاطر نشان کرد: مشکل ترافیک را نمی توان با روش های سنتی مرتفع کرد.
سید محمد احمدی نیز در ادامه جلسه شورای ترافیک شهرستان رشت اظهار کرد: همه ما بایستی نگاه حرفه ای و کاملا فنی برای رفع مشکلاتی از جمله ترافیک داشته باشیم.
وی بیان داشت: با توجه به تردد خودروها در رشت، حدود 900 کیلومتر فضا نیازمندیم تا ماشین های موجود پارک شوند بنابراین بایستی برای رفع مشکل ترافیک کارهای اساسی انجام گیرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت فرهنگ سازی را در کاهش ترافیک موثر دانست و خاطر نشان کرد: بایستی کارهای فرهنگی و پخش پیام های ترافیکی را از طریق تلویزیون های شهری داشته باشیم.

* افتتاح مرکز کنترل ترافیک در کلانشهر رشت
رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با بیان این که برای رفع مشکل ترافیک در این کلانشهر چاره ای جز ایجاد محدودیت نداریم، افزود: مرکز کنترل ترافیک دهه فجر امسال در رشت افتتاح می شود که با این کار بخشی از معضلات ترافیکی مرتفع می شود.
اسماعیل حاجی پور با اشاره به بروز مشکلاتی برای نیروهای امدادرسان به دلیل وجود مشکل ترافیکی بیان داشت: در برخی موارد به دلیل ترافیک شدید آتش نشانان برای امدادرسانی دچار مشکل می شوند.
وی با تاکید بر این مطلب که ترافیک در کلانشهر رشت معضلی است که بایستی برای رفع آن کاری اساسی انجام گیرد، اظهار کرد: بسیاری از ماشین ها به صورت تک سرنشین در این کلانشهر تردد می کنند که البته همه ما در بخش امکانات برای رفاه عمومی در حوزه حمل و نقل مقصریم.
رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی رشت خاطر نشان کرد: به زودی ناوگان عمومی ترمیم می شود و اتوبوس هایی در شأن مردم وارد این کلانشهر می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه شورای ترافیک شهرستان رشت بیان داشت: زوج و فرد کردن و بازگشایی خیابان های جدید از دیگر مواردی است که در رفع مشکل ترافیک نقش بسزایی دارد که در برنامه قرار داده ایم.

* افزایش اتوبوس در کلانشهر رشت
شهردار رشت نیز در این جلسه با تشریح اقدامات شهرداری رشت برای رفع مشکلات ترافیکی اظهار کرد: افزایش اتوبوس ها در این کلانشهر را در برنامه داریم.
مسعود نصرتی خاطر نشان کرد: با امضاء تفاهمنامه ای با بانک شهر 55 اتوبوس 12 متری و پنج اتوبوس 18 متری و در تفاهمنامه دیگری با پست بانک 20 اتوبوس را وارد ناوگان اتوبوسرانی رشت می کنیم.
وی با اشاره به مذاکره ای برای ورود اتوبوس های دیگر یادآور شد: در مجموع در سه مرحله شمار ناوگان اتوبوس در کلانشهر رشت به یکصد و 50 عدد خواهد رسید.
شهردار رشت بیان داشت: در این کلانشهر همیشه حدود 30 اتوبوس در حرکت داشتیم که با توجه به جمیت 700 هزار نفری رشت و افزایش روزانه جمعیت این کلانشهر با توجه به ورود از شهرستان های دیگر، همخوانی ندارد و یک پنجم حداقل استاندارد را شامل می شود.
گزارش: شادی خورشیدی سدهی**انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.