فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: تامین منافع عمومی شهرستان در گرو نگاه برنامه‌محور شوراهای اسلامی و پرهیز از درگیر شدن در موضوعات جزیی و منفعت های محفلی است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دومین نشست مشترک با اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای آستارا و لوندویل افزود: این شهرستان برغم برخورداری از موقعیت‌های خاص و ظرفیت‌های توسعه و بالندگی متاسفانه به‌دلیل عدم ترسیم چشم اندازهای بلندمدت در مدیریت‌های شهری آن‌گونه که شایسته بوده توسعه نیافته است.

وی اظهار داشت: شوراهای اسلامی دو شهر نقش کلیدی در توسعه شهرستان دارند و در دوره جدید باید با در نظر گرفتن شرایط آستارا و محورهای توسعه آن با مشارکت‌های مردمی و اعتماد سازی‌های عمومی و هدایت سرمایه‌گذاران از بن بست‌های گذشته خارج شوند. هر چند در گذشته زحمات کشیده شده قابل تحسین است اما از فرصت‌ها به خوبی استفاده نشد و ارزش افزوده تولید شده در این شهرستان مرزی به اندازه ظرفیت‌های آن نبوده است. از اینکه این شهر در کنار مشکلات فاضلاب و توسعه زیر ساخت‌ها، حتی یک پارک بازی کودک ندارد جای تاسف است که شهرداری ها باید اینگونه خدمات عمومی را فراهم کنند.

فرماندار آستارا با تاکید بر تغییر بافت و سیمای شهرهای آستارا و لوندویل اظهار داشت: ورودی ها و منظر درون شهری از جذابیت برای شهروندان و گردشگران برخوردار نیست و شوراهای با همکاری و هدایت شهرداری های دو شهر شرایط بهتری برای آن فراهم کنند.

وی یاد آورد: فرمانداری آستارا همانگونه که تاکنون عمل کرده است بدون دخالت در امور داخلی شوراها و تصمیمات شهرداری ها برای اجرای طرح های توسعه شهری و حمایت از سرمایه گذاران همه نوع همکاری را خواهد داشت.

رنجکش ادامه داد: ما در نگاه توسعه ای شهرستان آستارا را در نظر می‌گیریم و برای هیچ یک از شوراهای دو شهر مستقل تفکیکی قائل نیستیم بلکه اعتقاد داریم شوراهای اسلامی و شهرداران دو شهر آستارا و لوندویل اقدامات و برنامه های آنها مکمل هم باید باشد و تفکیک براساس تقسیمات کشوری تنها با هدف تقسیم کار  و ارایه خدمات بهتر به شهروند آن در مسیر توسعه است.

وی به رعایت قوانین و مصوبات شوراها بر اساس قانون اشاره و خواستار رعایت ضوابط در این زمینه شد.

رنجکش همچنین یادآور شد: اقدامات خوبی در زمینه توسعه شهری و حضور سرمایه‌گذاران در آستارا اغاز شده که امید است با فهم مشترکی که در این زمینه در شهرستان آغاز شده شاهد ارایه خدمات بهتر به مردم و رفع مشکلات آنها باشیم.

در ادامه این نشست سروش وظیفه رییس شورای اسلامی شهر آستارا ضمن تشکر از فرماندار آستارا به دلیل نوع نگاه و برگزاری این جلسه و پیگیری هایی در خصوص مسایل شهرستان گفت : خوشبختانه در دوره جدید فعالیت های شورا و شهرداری آستارا برنامه ریزی هایی برای جلب مشارکتهای مردمی و سرمایه گزاران اغاز شده است و چند پروژه عام المنفعه نیز در دست اقدام می باشد.

معیتی شهردار آستارا هم از توجه فرماندار به موضوع توسعه شهری تشکر کرد و یاد آور شد: با پیگیری های فرماندار برخی از پروژه هایی که سالیان سال در این شهر راکد مانده بودند اکنون به مرحله اجرا رسیده اند.

کرم زاده رییس شورای اسلامی شهر لوندویل هم با ابراز تشکر از برگزاری نشست های مشترک در خصوص رفع مشکلات شهرستان بین شوراها، شهرداران و فرمانداری خواستار حمایت های لازم از برنامه های توسعه شهری لوندیل شد.

یاورپور شهردار لوندویل هم از فرماندار آستارا خواستار حمایت اجرای پروژه ها عمرانی شهرش و با اشاره به مشکلات درآمدی شهرداری به تشریح برخی از اقدامات پرداخت.

محسنی، جامبر, نصرت الهی، ترک پور و دیگر اعضای شرکت کننده نیز ضمن تشکر و استقبال از برگزاری اینگونه جلسات و پیگیری های فرماندار به ارایه دیدگاههای خود پیرامون مسایل مدیریت شهری پرداختند.

در این جلسه همچنین معاونین فرماندار هم با توجه به ارتباط موضوعی با نوع کار و وظایف شوراها و شهرداری ها توضیحاتی را نیز ارایه کردند.

دستور فرماندار استارا برای پیگیری موارد مطرح شده در خصوص برخی مشکلات شهرهای آستارا و لوندویل از دیگر مباحث این جلسه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.