پس از پشت سر گذاشتن دوره‌ای از تجربیات ناموفق، اشتیاق ملت ایران به عادی‌سازیِ مناسبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، موجب اقبال اکثریت قاطع آن‌ها به برنامه‌های دکتر روحانی در دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری شد. شاید بتوان بطور خلاصه، رویکرد کلی این سیاست‌ها را عملگرایی و استفاده از تمام توانِ فرزندان این مُلک و ملّت، فارغ از گرایش‌های سیاسیِ مرسوم برای به فعلیت رساندنِ رأی و خواست مردم قلمداد کرد. هرچند نمی‌توان وجود برخی کاستی‌ها در اجرای این برنامه‌ها و یا انتقاد به برخی انتصابات را نادیده گرفت، امّا رویکرد کلیِ سیاست‌ها را می‌توان در مسیری درست ارزیابی نمود.
در گیلان نیز پس از آنکه دکتر سالاری، سکان اجرایی استان را در دست گرفت، شاهد تحولاتی امیدبخش در به‌کارگیری نیروهای تازه‌نفس بوده‌ایم که تداوم آن خواهد توانست افکار نوین و انرژی مضاعفی را به بدنه‌ی اجرایی و مدیریتی استان تزریق نماید.
در یکی از تازه‌ترین انتصابات، معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت به علیرضا انصاری سپرده شد. وی که فعالیت رسمی خود در عرصه‌ی سیاست را با استظهار به آرای مردم و عضویت در شورای اسلامی شهر رستم‌آباد آغاز کرد، توانست با نگاه اصلاح‌طلبانه و با اتکاء به شخصیت آرام و معتدل خویش، مشی اعتدالی را در کسوت معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رودبار متبلور سازد؛ به گونه‌ای که وی در مدت چهار ساله‌ی حضور خویش در فرمانداری شهرستان رودبار، به چهره‌ای مورد وثوق در نزد طیف‌های مختلف سیاسی و اصناف و گروه‌های اجتماعی بدل شد.
ضرورت زمانه و مسائل عدیده‌ای که کشور و به تبع آن گیلان ما با آن‌ها روبروست، ایجاب می‌کند که از تمام ظرفیت و سرمایه‌ی اجتماعی، هم در سطوح کلان و ملی و هم در سطح منطقه‌ای، بهره گرفته شود و حضور انصاری در فرمانداری مرکز استان، می‌تواند به تعمیق وفاق در بین نیروهای مختلف و افزایش نشاط سیاسی و اجتماعی در گیلان یاری رساند.
تدبیری امیدآفرین که از سابقه‌ی سیاسی و کارنامه‌ی اجرایی وی انتظار می‌رود.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.