به گزارش روابط عمومی فرمانداری لاهیجان به ایرنا، امیر جانبازی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه آب زراعی و شورای حفاظت منابع آب شهرستان اظهار داشت: امسال باید در استفاده از منابع آبی مدیریت و برنامه ریزی دقیق تری اعمال شود تا در تعامل با برنامه ریزی های مسئولان استانی قدم برداریم.
وی افزود: برنامه ریزی ها و اقدامات خوبی برای سال زراعی آینده در شهرستان انجام شده و امیدواریم در بخش کشاورزی با تنش آبی مواجه نشویم و با هماهنگی خوبی که بین دهیاران و شوراها در این شهرستان وجود دارد، حتما کاهش و یا رفع تنش های آبی را شاهد خواهیم بود.
وی بر تجهیز چاه های لاهیجان به کنتورهای هوشمند تاکید کرد و یادآور شد: تعدادی از چاه های شهرستان به کنتورهای هوشمند مجهز شدند که می توان با برنامه ریزی بیشتر، تعداد این چاه ها را افزایش داد.
جانبازی خاطرنشان کرد: طرح تجهیز و نوسازی اراضی در سطح قابل توجهی از شالیزارهای شهرستان درحال انجام است و این طرح مشارکت همه دستگاه های مرتبط را می طلبد.
وی اظهار داشت: می بایست ایستگاه های پمپاژ آب در شهرستان به صورت مداوم بازدید و بررسی و چنانچه نیاز به لایروبی نهرها و بازسازی باشد ، برنامه ریزی و اقدام شود.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه در 40 کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده و با 23 هزار و 816 هکتار اراضی شالیزاری، 10 درصد تولید برنج استان را بر عهده دارد.
خبرنگار:فرهادنظرپور**انتشاردهنده:کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.