به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر کاراندیش بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه تالار مرکزی رشت افزود: 70 هزار پروژه نیمه تمام دولت که 300 پروژه آن، مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مربوط به دولت های مختلف است که امیدواریم سال آینده با بهره مندی از مشارکت 2 حوزه بانک ها و بخش خصوصی، به اتمام برسند.
وی در خصوص پروژه تالار مرکزی رشت که عملیات احداث آن از سال 86 آغاز شده، گفت: این پروژه تقریبا به اتمام رسیده و علت تاخیر آن، مشکل برگشت صدا در سالن کنسرت بود که با حضور شرکت های خارجی مرتفع نشد و در نهایت، با طراحی استادان داخلی این مشکل رفع شده است.
کاراندیش اظهار کرد: تاکنون 600 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پروژه هزینه و اعتبار اتمام آن نیز تا پایان سال تامین شده و تالار مرکزی رشت اوایل سال 97 طی مراسم رسمی افتتاح می شود.
ساخت تالار مرکزی رشت به عنوان یکی از زیر ساخت های فرهنگی و با هدف ارائه بستر مناسب برای انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و موسیقی در سال 1386 آغاز شد. در این پروژه که از پروژه های ملی استان است و با نظارت دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست، عواملی مانند فقدان تأمین اعتبار پروژه، پیچیدگی های فنی و رعایت موارد خاص آگوستیکی سالن کنسرت هال در طولانی شدن پروژه نقش بسزایی داشته است.
تالار مرکزی رشت یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت ١٢ هزار مترمربع شامل سالن کنسرت هال موسیقی با ظرفیت ٩٨٠ نفر، سالن تئاتر با ظرفیت ٥٤٠ نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت ٧٠ نفر، سالن موسیقی سنتی با ظرفیت ١٢٠ نفر در حال احداث است.
مساحت فضاهای فرهنگی - هنری استان گیلان، ٣٤ هزار و ٩٤٢ متر مربع است که با افتتاح طرح ملی تالار مرکزی رشت، ١٢ هزار متر مربع به فضای فرهنگی استان افزوده می شود.
علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین صبح امروز (چهارشنبه) از مجتمع فرهنگی هنری درحال احداث شهرستان لاهیجان در شرق استان گیلان بازدید کرد.
خبرنگار:مرضیه ضامن**انتشاردهنده:کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.