معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از حمایت صنایع کوچک به ویژه بانوان کارآفرین مستقر در شهرک‌های صنعتی خبرداد.

به گزارش‌ایلنا از رشت، صادق نجفی در این نشست با اشاره به نقش مهم زنان دهیار در توسعه پایدار روستایی و کاهش فقر خاطرنشان کرد: مناطق محروم و روستاها در برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در اولویت قرار دارد .

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین تصریح کرد: در طول دولت دوازدهم برنامه داریم ظرفیت 20 هزار واحد صنعتی را با تامین منابع مالی جدید، نوسازی کنیم و با ایجاد بازار کار به ظرفیت کامل برسانیم.

نجفی ادامه داد: اگر این اقدام انجام شود ١٦١ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد که البته در این چهار سال نیز ٤٥٠ هزار شغل ایجاد می شود که  حدود ٨٠ هزار مورد آن برای صنایع کوچک است. 

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت  همچنین مصرف کالای ایرانی و ایجاد کمپین مصرف کالای ایرانی توسط دهیاران زن را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید مدیریت اقتضایی جهادی و افزایش امید و نشاط در جامعه در سرفصل برنامه های اجرایی قرار گیرد.

نجفی همچنین درپایان با اشاره به تفاهمنامه بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با پست بانک و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و معاونت صنایع دستی سازمان صنایع دستی گرشگری و میراث فرهنگی بر ایجاد ظرفیت‌های اشتغال در حوزه صنایع کوچک از دهیاران زن خواستند این تفاهم نامه ها را مطالعه و از ظرفیت‌های ارزنده آنها برای روستاها استفاده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.