به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر کاراندیش روز چهارشنبه در بازدید از مجتمع فرهنگی و هنری درحال احداث شهرستان لاهیجان اظهار داشت: هم اکنون 820 مجتمع فعال در کشور وجود دارد ولی هنوز تا رسیدن به فضای مطلوب فرهنگی در کشور فاصله داریم که با بهره برداری از این 300 مجتمع درحال ساخت، به فضای مطلوب و استاندارد فرهنگی نزدیک خواهیم شد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این مجتمع های در حال احداث، افزون بر 230 طرح استانی نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور درحال اجراست که حدود 60 طرح، در زمره طرح های ملی هستند که 10 طرح آن فعال نیست و بقیه 50 طرح فعال اعم از تالار مرکزی، موزه هنرهای معاصر و کتابخانه مرکزی می باشد که از پروژه های بسیار بزرگی هستند.
به گفته کاراندیش، اعتبار ملی برای اجرای این 50طرح در سال جاری، بیش از 2 هزار و 300میلیارد ریال و اعتبارات استانی هم یک هزار و 500میلیارد ریال است.
وی پیشرفت فیزیکی این طرح ها را بین 15 تا 97 درصد ذکر کرد و گفت: براساس سیاست های دولت، اجرای طرح های نیمه تمام در دستور کار قرار دارد و بعد از آن، اقدام به شروع طرح های جدید می شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سفر یک روزه به گیلان از مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان و تالار فرهنگی رشت بازدید می کنم، درباره روند پیشرفت مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان گفت: مجتمع در حال احداث لاهیجان، چهار هزار و 700مترمربع زیربنا دارد که ساخت آن قبلا در اختیار مسکن و شهرسازی بود ولی از سال 93 به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان واگذار شد و فاز اول آن با یک هزار و 270مترمربع شامل آمفی تئاتر است که پیشرفت بیش از 80 درصدی دارد.
کاراندیش ادامه داد: اعتبار تجهیزات این مجتمع نیز خارج از اعتبارات جاری، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد.
وی گفت: مرحله اول و فضای جانبی این مجتمع در سال 97 راه اندازی می شود که پس از آن، عملیات مجتمع های دوم و سپس مجتمع سوم، شروع و تلاش خواهد شد تا مجموع فضای این مجتمع، در چند سال آینده احداث و به بهره برداری برسد.
به گفته کاراندیش، برای تکمیل این مجتمع به 70 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است و در سال جاری بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که 10 میلیارد ریال آن اختصاص داده شده و در حال انجام و تکمیل است.
کلنگ ساخت مجتمع فرهنگی - هنری لاهیجان در دهه 80 به زمین شده شد و مدتی، نیمه کاره بود که در سال 93 بار دیگر با واگذاری به پیمانکار، کار اجرایی آن آغاز شده است.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار:فرهادنظرپور**انتشاردهنده:کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.