به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی روز سه شنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان و کارکنان عقیدتی - سیاسی نیروی انتظامی گیلان با اشاره به خطبه متقین امام علی(ع) در نهج‌البلاغه اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) در خطبه مذکور 101 ویژگی انسان پرهیزکار و مؤمن را شمرده است.
وی ادامه داد: مؤمنان و پرهیزکاران کسانی هستند که گفتار آنها براساس راستی، درستی و واقعیت است و این امر در جامعه باید بیشتر رواج می یابد.
امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه منفعت افراد پرهیزکار به جامعه برمی‌گردد، بیان کرد: بعضی‌ها به ظاهر دیندار هستند اما برای رسیدن به اهداف خود حاضرند سخنان نادرستی را بیان کنند.
وی به تهمت نسبت به انسان‌های خادم و حتی مراج عظام در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم زبان ما در اختیار خداوند باشد و شهادت باطل ندهیم.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گفتار مؤمن باید براساس حق و عدالت باشد، تصریح کرد: مؤمن در زندگی میانه‌روی را دنبال می‌کند.
آیت‌الله قربانی اقتصاد را به معنای میانه‌روی خواند و متذکر شد: امروز یکی از گرفتاری خانواده‌ها که منجر به طلاق می‌شود، رعایت نکردن اقتصاد است ضمن اینکه خانواده‌ها نباید به‌دنبال چشم همچشمی باشند.
وی با اشاره به ناهنجاری‌های ایجاد شده در روزهای اخیر در کشور خاطرنشان کرد: بعضی از مردم خواسته‌های به‌جایی داشتند و ملت صف خود را از هنجارشکنان جدا کردند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به تلاش های دولت و مجلس برای احقاق حقوق مردم اشاره و تصریح کرد: اگر در زندگی میانه‌روی را ملاک قرار دهیم، این همه طلاق و ورشکستگی‌ها پیش نمی‌آید.
آیت‌الله قربانی با بیان اینکه مؤمن براساس تواضع و فروتنی گام برمی‌دارد، اظهار کرد: تواضع امام(ره) ایشان را به افلاک رساند.
وی در ادامه به مراجعه مردم به مسئولان اشاره کرد و افزود: مردم ولی‌نعمت ما هستند و در این راستا مقام معظم رهبری نه یک بار بلکه هزار مرتبه از ملت تشکر کرده اند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه دولتمردان منتخب مردم هستند، تصریح کرد: این عزت را مردم به مسئولان دادند بنابراین افراد مسئول باید نسبت به مردم تواضع داشته باشند.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.