محمدرضا نازک کار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تا زمان حاضر در ارتفاعات گیلوان شهرستان ماسال ارتفاع برف بین 10 تا 15 سانتیمتر و ارتفاعات آستارا 15 سانتیمتر گزارش شده است.
وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر، در ارتفاعات لات محله رودسر و شوک ملکوت املش، امام زاده ابراهیم شهرستان شفت ، کلیشم و خورگام ( بره سر) رودسر و ماسوله بارش خفیف برف را داریم.
نازک کار با تاکید بر ضرورت همراه داشتن زنجیرچرخ، وسایل ایمنی و گرمایشی مورد نیاز و مختصر غذای خشک هنگام سفرهای زمستانی تصریح کرد: با توجه به بارش برف در استان ، رانندگان بیش از پیش برای تردد در راهها احتیاط و مراقبت داشته باشند.
نازک کار همچنین به امدادرسانی به 22 خودروی گرفتار در برف در راه های استان توسط راهداران طی شب گذشته خبر داد و گفت: 17 مورد از این تعداد خودرو ها در محور ارتفاعات آبی نام سیاهکل و پنج مورد نیز در محور اسالم- خلخال امداد رسانی شده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان مشکل این خودروها را نبستن زنجیرچرخ عنوان و تصریح کرد: رانندگان بایستی قبل از حرکت نحوه بستن زنجیرچرخ را فرا بگیرند.
وی تصریح کرد: رانندگان می توانند قبل از حرکت برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های استان با سامانه 141 راهداری و حمل و نقل جاده ای تماس بگیرند.
اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز استان را ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد، مناطق مستعد بارش مخلوط برف و باران یا احتمال برف، کاهش نسبی دما، در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف پیش بینی کرده است.
482 نفر نیروی راهدار در قالب 41 گروه راهداری با 274 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در 25 راهدارخانه استان(16 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سیار) در راههای استان مستقر هستند تا مشکلات احتمالی راه ها را بر طرف کنند.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.