به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ استاندار گیلان در کارگروه توسعه اقامتگاههای بوم گردی استان از هدف‌گذاری ۵ هزار واحد بوم‌گردی در ۱۸ ماه آینده خبر داد و افزود: با احداث ۵ هزار واحد بوم‌گردی صرفاً ۵ هزار شغل ایجاد نخواهد شد بلکه حلقه‌های زنجیره گردشگری مجاور همانند رستوران، شناگاه‌، بازار و بخش مختلف نیز رونق گرفته و فرصت‌های شغلی دیگر بوجود خواهد آمد.

مصطفی سالاری در این نشست که صبح امروز در محل سالن اجتماعات اداره کل بنیاد مسکن استان برگزار شد با اشاره به وجود جدیت، علاقه و انگیزه در بخش‌های مختلف استان جهت اجرای طرح بوم گردی تصریح کرد: با تحقق این مهم خواهیم توانست علاوه برایجاد اشتغال و رونق روستاها، از ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت پراکنده که همیشه مخاطره آسیب رساندن به محیط زیست، جنگل‌ها و مراتع را به همراه دارد، جلوگیری کنیم.

وی از جانمایی واحدهای بوم گردی با محوریت بنیاد مسکن در داخل طرح های هادی روستای خبر داد و افزود: احداث این واحدها علاوه بر اشتغالزایی روستاییان ساکن در روستا، برای آن دسته از روستائیانی که مهاجرت نموده و اکنون تمایل بازگشت به روستای خود را دارند فرصت مناسبی بوجود آورده است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت در نظر گرفتن معماری سنتی در واحدهای بوم‌گردی تاکید کرد و افزود: طراحی‌های لازم در این زمینه صورت پذیرفته تا ضمن احیاء هویت فرهنگی، مجدداً چهره روستاها به سبک معماری زیبای سنتی گرایش پیدا کند.

استاندار گیلان در ادامه افزود: چنانچه مردم بدانند که با احداث اقامتگاه‌های بوم گردی، ضمن ایجاد اشتغال و درآمد زایی، به زیبایی روستا نیز کمک خواهد شد مطمئناً از مدافعان جدی حریم روستا و حفاظت از فرهنگ معماری و جنگل‌های پیرامون آن خواهند بود.

سالاری از هدف‌گذاری ۵ هزار واحد بوم‌گردی در استان در طی ۱۸ ماه آینده خبر داد و افزود: انشاء الله با این روند پیش‌رو خواهیم توانست این تعداد واحد اقامتی را محقق کنیم.

وی گفت: با احداث ۵ هزار واحد بوم‌گردی صرفاً ۵ هزار شغل ایجاد نخواهد شد بلکه حلقه‌های زنجیره گردشگری مجاور همانند رستوران، شناگاه‌، بازار و بخش مختلف نیز رونق گرفته و فرصت‌های شغلی دیگر ایجاد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان اجرای ۵ هزار واحد بوم‌گردی پیش‌بینی شده را کاری کاملاً مردمی دانست و افزود: البته تسهیلات، نظارت و سیاست‌گذاری لازم در این بخش از سوی دولت و نهادهای عمومی صورت خواهد پذیرفت.

سالاری با انتقاد از اجرای سبک یکسان معماری در شهر و روستا اظهار داشت: متأسفانه در روستاها از همان سبک معماری که برای احداث ساختمان های شهری که با محدودیت زمین، منظر مواجه هستند بهره گرفته می شود.

استاندار گیلان خواستار اشاعه معماری سنتی در روستاها شد و افزود: اشاعه معماری سنتی، علاوه بر زیباسازی چهره روستا و اقدام فرهنگی، موجبات رونق اقتصادی، درآمدزایی را برای روستاییان عزیز در پی خواهد داشت.

وی با ابراز خوش‌بینی به آینده طرح بوم‌گردی در استان اظهار داشت: چنانچه ادامه کار با همین انگیزه‌ای که اکنون شاهد آن هستیم پیش رود انشاء الله تا ۱۸ ماه آینده شاهد اجرای ۵ هزار واحد بوم‌گردی در استان خواهیم بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 837616
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.