مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: 273 پروژه شهری و روستایی در دهه مبارک فجر امسال با اعتباری نزدیک به 125 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، جمشید طالبی بیان کرد: با تلاش، پیگیری و همدلی مدیران ارشد ستادی، اجرایی و کارکنان دست اندرکار شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، تعداد 269 پروژه شهری و روستایی در خصوص احداث و اصلاح‌شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و ترانسفورماتورهای هوایی، زمینی و پست کمپکت "برای تقویت ولتاژ شبکه"جمعا به مبلغ بیش از 111 میلیارد ریال و 4 پروژه "تامین برق روستایی" به مبلغ 13/9 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

طالبی تصریح کرد: در راستای تحقق شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مناطق‌محروم تعداد 4 روستا که در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی‌شهرستان‌های‌تالش، رودسر و رضوانشهر قرار دارند، برق رسانی خواهند  شد که از این تعداد ، دو روستای چوواژیه از توابع شهرستان تالش و روستای‌کوتاهی محله از توابع شهرستان رضوانشهر بوسیله انرژی خورشیدی مورد برق رسانی قرار می‌گیرند.

وی افزود: روستاهای جواهر دشت از توابع بخش چابکسر و روستای چمتوکش از توابع بخش رحیم آباد رودسر بصورت احداث شبکه فشار متوسط و ضعیف و نصب ترانسفورماتور انجام خواهد گرفت که با برق رسانی به این روستاها مجموعا ،  تعداد  1292 خانوار روستایی از نعمت روشنایی برق؛  بهره مند می شوند .

لازم به ذکر است تا پیش از دهه مبارک فجر 1396 ، تعداد روستاهای برق‌دار استان گیلان 2549 روستا است که تمامی روستاهای بالای 20 خانوار طبق سرشماری سال 85 ،  در سال 1389 برق‌دار شده اند و در حال حاضر برق رسانی به روستاهای زیر 10 خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب الویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دست اقدام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.