استاندار گیلان گفت: تربیت نسل آینده و به فعالیت در آوردن استعداد دانش‌آموزان از مهمترین اولویت‌ها است.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در نشست شورای آموزش و پرورش استان گیلان که عصر امروز در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مردم انتظار دارند زمینه بارور شدن بهتر استعداد فرزندانشان وجود داشته باشد، اظهار داشت:  تربیت نسل آینده و به فعالیت در آوردن استعداد دانش آموزان از مهمترین اولویت‌ها است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم احداث خانه‌های علوم پایه به صورت مردم محور تاکید کرد و افزود: احداث خانه‌های علوم پایه در زمینه شیمی، ریاضی، فیزیک و ...  زمینه قوی شدن دانش‌آموزان مستعد را در علوم پایه فراهم و سبب خواهد شد تا در مراحل بعدی علمی با مشکل مواجه نگردیده و استعدادهای آنان به هدر نرود.

استاندار گیلان، اجرای دقیق طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان را ضروری دانست و افزود : با حضور دانش آموزان مستعد در برنامه‌های تلوزیونی و برگزاری مسابقات می‌توان فضای رقابت علمی در مناطق مختلف استان ایجاد کرد.

نماینده‌عالی دولت در گیلان گفت: در چند اردوگاه دانش‌آموزی استان،  با ایجاد موزه علوم و امکاناتی که نسبت به ارزش آن پر هزینه نیست می‌توان زمینه آموزش توام با سرگرمی را در اردوهای دانش‌آموزی فراهم کنید .

سالاری بر ضرورت نگریستن جامع بر فضاهای آموزشی استان تاکید کرد و با بیان اینکه برای ایجاد فضاهای آموزشی وجوه عمومی صرف شده و از امکانات استان به شمار می‌رود، افزود: باید با احصاء آن دسته از فضاهای آموزشی مازاد و بلااستفاده در سطح شهرستان‌ها حتی الامکان با خودداری از فروش آن و واگذاری برای ایجاد رونقی که نصیب مردم شود بهره بگیریم.

وی بر لزوم تحقیق برای مدیریت فضاهای آموزشی تاکید کرد و افزود: باید پیش‌بینی و آینده‌نگری فضاهای آموزشی در سطح استان صورت پذیرد تا فضاهای مورد نیاز و بلا استفاده مشخص شود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.