به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، احمد سیاوش پور در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان در رشت بیان داشت: در دستگاه قوه قضاییه حاضریم تا هرجا ابهامی و یا نیاز به مشاوره ای باشد، خدمات لازم را ارائه دهیم.
وی اظهار داشت: قوه قضاییه اگر امروز در بحث اقتصاد مقاومتی و توسعه استان در کنار شما نباشد، حتما خود شما احساس نیاز می کنید.
سیاوش پور خاطرنشان کرد: از اینکه مدیر دستگاه اجرایی که زحمت می کشد در دادسرا حاضر و به سووالات بازپرس پاسخ دهد، خوشحال نیستیم؛ پرونده ها از سوی دستگاه های امنیتی، نظارتی و نظامی به ما گزارش داده می شود و نمی توانیم بی تفاوت باشیم.
وی با بیان اینکه در قوانین محور مشخص است، تصریح کرد: انتظار ندارید که در مسیر توسعه، سرمایه گذاری یا هر فعالیت دیگری ، اقدام خلاف صورت گیرد و دستگاه قضایی چشمان خود را ببندد.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر این که قوه قضاییه بایستی بیشتر به حقوق مردم توجه کند، گفت: جز این هم راهی نداریم؛ توسعه ای که شما به صورت جدی دنبال آن هستید اگر در کنار آن سلامت نباشد، هیچیک نمی پذیریم.
رئیس کل دادگستری استان گیلان در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: امروز بایستی در کنار هر سرمایه گذاری، اقدام و فعالیتی حتما پیوست حمایتی، امنیتی و حقوقی باشد و این مهم بایستی در توسعه استان مد نظر قرار گیرید.
وی شورای نظارت را ظرفیت خوبی در همه استان ها عنوان و اضافه کرد: شورای نظارت مرکب از دستگاه های امنیتی، دیوان محاسبات، دادستانی و یکی از معاونت برنامه ریزی استانداری است و این شورا می تواند جنبه مشورتی و نظارتی خوبی برای مدیران باشد.
سیاوش پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور اظهار کرد: این وقایع ضمن این که بخشی از آن نگران کننده و برای نظام جمهوری اسلامی خسارت بود، بخشی دیگر حاکی از این است که ما مدیران و دست اندرکاران بایستی به شرایطی که مردم در آن قرار گرفته اند، بیش از پیش توجه کنیم.
رئیس کل دادگستری گیلان خاطر نشان کرد: در گیلان با تدبیر شورای تامین استان و همدلی، حرمت مردم حفظ و موضوع به نحو خوبی و با کمترین خسارت جمع شد.
وی ضمن قدردانی از مجموعه دستگاه های نظامی و امنیتی استان و مردم به دلیل حضور بموقع آنها اضافه کرد: این چنین وقایعی بایستی مورد پند همه ما باشد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.