سرگرد محمد سلیمانی راد روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با فعالیت 2 تیم ثابت و سیار تا 25 اسفندماه اجرا خواهد شد و تیم شبانه روزی مستقر در گردنه حیران، تغییرات هوا، انسداد راه و حوادث رانندگی را اطلاع رسانی و مدیریت خواهد کرد.
وی با اشاره به ضرورت نظارت پلیس راه بر تجهیزات زمستانی ناوگان حمل و نقل اضافه کرد: نیروهای پلیس در مقابل پاسگاه پلیس راه و ایستگاه بازرسی قلعه آستارا، تجهیزات زمستانی خودروها را کنترل می کنند.
فرمانده پلیس راه آستارا اظهار کرد: با امدادگران خودرو، مرکز فوریت های پزشکی، جمعیت هلال احمر و پلیس راه اردبیل جلسات مشترکی برای افزایش همکاری در مواقع بحرانی تشکیل شده و از تردد خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی زمستانی به خصوص زنجیر چرخ جلوگیری خواهد شد.
سلیمانی راد به رانندگانی که قصد تردد از مسیرهای برفی و کوهستانی آستارا را دارند، توصیه کرد وسایل نقلیه خود را به وسایل و تجهیزات ایمنی نظیر زنجیر چرخ، چراغ های مه شکن، باک پر مجهز کرده و وسایل و پوشاک گرمازا، خوراک و غذای فاسد ناشدنی به همراه داشته باشند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شمال غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای 25 کیلومتر راه اصلی، 148 کیلومتر راه روستایی و 15 کیلومتر بزرگراه است.

** آزمون مهارت آموزی سربازان در آستارا برگزار شد
آزمون کتبی مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف توانمند سازی آنها برای ورود به بازار کار، زیر نظر شش هیات ناظر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا در یگان های نیروهای مسلح این شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا روز جمعه در حاشیه این آزمون در یکی از مراکز نظامی این شهرستان گفت: این آزمون با شرکت 161 سرباز وظیفه هنگ مرزی، نیروی دریایی ارتش، نیروی انتظامی و سپاه آستارا در 50 حرفه آموزشی نظیر جوشکاری، پیرایش مردانه، چهره پردازی و گرافیک، نقاشی خودرو و پرورش گیاهان دارویی برگزار شد.
بهبود معاشکار افزود: پس از اعلام نتایج آزمون ظرف یک هفته آینده، آزمون عملی برگزار و به قبول شدگان، گواهی مهارت بین المللی سازمان فنی و حرفه ای ارائه خواهد شد.
وی تعیین صلاحیت حرفه ای نیروی کار، اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت رسانی را از هدف های آزمون یاد شده برشمرد.
معاشکار افزود: 340 نفر در مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا در رشته های تعمیر لوازم خانگی، برق، تراشکاری، مکانیک، تاسیسات، صنعت ساختمان، صنایع، بازرگانی و کارآفرینی آموزش می بینند.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.