ایرج شیارکار روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: 850 تن عسل توسط 272 زنبوردار از 34 هزار و 500 کلنی از مناطق حیران، لوندویل و خانه های آسیاب آستارا به دست آمده است.
وی با اشاره به اینکه تولید عسل در آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل 15درصد افزایش داشته، اظهار کرد: این شهرستان با میانگین تولید 30 کیلوگرم عسل در هر کندو، رتبه ممتاز تولید آن را در استان گیلان را دارد.
وی از تولید 310 تن گوشت قرمز توسط دامداران آستارا و عرضه آن به بازار خبر داد و بیان کرد: 13 هزار و 200 راس دام سنگین شامل گاو و گوساله و هشت هزار و 300 راس دام سبک شامل گوسفند و بز در 115 دامداری این شهرستان نگهداری می شوند.
شیارکار ادامه داد: بیشتر دام های آستارا در کشتارگاه صنعتی تالش کشتار می شوند و احداث کشتارگاه در آستارا با توجه به تعداد دامداران و نیاز زیاد این شهرستان به گوشت ضروری است.

** درمانگاه سپاه آستارا خلأ اورژانس بیمارستان را پر کرد
فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: با توجه به کمبود پزشک در مرکز فوریت های پزشکی بیمارستان آستارا، 22 پزشک عمومی و متخصص در درمانگاه شبانه روزی سیدالشهداء سپاه این شهرستان، آماده خدمت به مردم هستند.
سرهنگ جهانبخش آرمان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: 12 پزشک عمومی و 9 پزشک متخصص از استان های گیلان و اردبیل در طول هفته در این درمانگاه به بیماران منطقه خدمات رسانی می کنند.
وی با اشاره به اینکه روزانه 300 نفر از خدمات پزشکی، پیراپزشکی، سونوگرافی، مشاوره، دندانپزشکی و داروخانه درمانگاه یاد شده بهره مند می شوند، اضافه کرد: این درمانگاه زیر نظر سپاه قدس گیلان است و امسال به علت خدمات رسانی خوب، پس از درمانگاه لاهیجان رتبه دوم استان را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه افراد نیازمند جامعه در این درمانگاه به صورت رایگان درمان می شوند، اظهار کرد: سپاه ناحیه آستارا در سال گذشته برای تجهیزات این درمانگاه، بیش از 30 میلیارد ریال هزینه کرد و با توجه به درخواست شهروندان، خرید دستگاه سی تی اسکن نیز در دستور کار قرار دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان 132 تختخوابی، شش مرکز بهداشتی درمانی و 23 خانه بهداشت است و در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.