رضا علیزاده افزود: طی ماه‌های اخیر ۲۶ طرح شامل ۱۴ هتل، هتل آپارتمان و مجتمع گردشگری و ۱۲ واحد پذیرایی در کارگروه رونق تولید و کسب و کار با حضور بانک‌های عامل مصوب شده تا از این طریق، روند اعطای تسهیلات بانکی پروژه‌ها تکمیل شود.
وی حجم تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های مذکور را ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۳۰طرح سرمایه گذاری دیگر با موضوع گردشگری در حال بررسی است که مرحله کار‌شناسی آن به پایان رسیده و بزودی برای اخذ تسهیلات به کارگروه رونق تولید و حمایت از سرمایه گذاری معرفی می‌شوند.
علیزاده اعتبار مورد نیاز برای طرح‌های یاد شده را ۳۲۰ میلیارد ریال ارزیابی و اضافه کرد: رونق صنعت گردشگری و اشتغالزایی برای جوانان بومی، ثمره اجرایی شدن طرهای یاد شده خواهد بود.
وی ایجاد زمینه مطمئن برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در کنار بازاریابی صحیح و اصولی را گامی موثر برای تقویت و ایجاد زیرساخت نگهداری از منابع فرهنگی، طبیعی و تاریخی عنوان و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در این حوزه به کمک سازمان‌های دولتی می‌شتابد و با فراهم آوردن امکان اشتغالزایی برای جمعیت بیکار و توزیع درآمد در جامعه، بخشی از بار این صنعت عظیم را به دوش می‌گیرد.
گیلان با گیرایی‌هایی بسیار در حوزه‌های تخصصی گردشگری چون گردشگری طبیعی،گردشگری فرهنگی، سلامت و...جزو کانون‌های مهم گردشگری در شمال کشور است. یک هزار و ۸۲۱ تاسیسات گردشگری با بیش از شش هزار شاغل در گیلان فعال هستند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 833053
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.