به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، تفاهمنامه ارتقای سلامت شهروندان رشت با هدف آموزش عمومی شناخت کالاهای سلامت محور، سنجش بیماری های غیرواگیر، ارتقا سطح آگاهی های عمومی برای کاهش مصرف کالاهای غیرمجاز و مضر سلامت محور و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به امضاء مسعود نصرتی شهردار این کلانشهر و شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در صحن شورای اسلامی رشت، به امضاء رسید.
حضور کارشناسان در سرای محلات و ایستگاه سلامت به منظور اطلاع رسانی به عامه مردم در جهت اهداف تفاهمنامه، انجام رایگان تست قند و اندازه گیری فشار خون برای مراجعان و تمهیدات لازم از نظر نیرو و امکانات در خانه سلامت از تعهدات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان است.
در اختیار گذاشتن مکان سرای محلات برای حضور کارشناسان و کارگاه آموزشی، ایجاد و استقرار ایستگاه سلامت برای انجام تست قند، اندازه گیری فشار خون و حضور مردم برای مشاوره رایگان و در اختیار گذاشتن یکی از سرای محلات با عنوان خانه سلامت برای خدمات رسانی بهداشت عمومی از تعهدات شهرداری در این تفاهمنامه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با اشاره به نقش مهم شهرداری ها در ارتقاء سلامت شهروندان بیان داشت: در تمام دنیا، شهرداری ها برای آموزش و ارتقای سلامت شهروندان برنامه های خوبی دارند.
شاهرخ یوسف زاده چابک خاطر نشان کرد: مولفه های اجتماعی بسیاری در ارتقاء سلامت و سالم ماندن شهروندان تاثیر گذار است که در این میزان شهرداری ها نقش موثرتری دارند.
وی با اشاره به نقشه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان برای 10 سال آینده اظهار کرد: پیشرو در دانشگاه های نسل سوم، پیشگام در شاخص های سلامت و کارآمد در ارایه خدمات نقشه استراتژی این دانشگاه است.
وی بیان کرد: عدالت محوری و پایبندی به اخلاق حرفه ای، ارزش آفرینی برای ذینفعان، دانش محوری، خلاقیت و نوآوری و چابکی در ارایه خدمات از ارزش ها و تامین حفظ ارتقاء سلامت جامعه با تکیه بر فرهنگ سازی و اعتلای بهداشت، درمان و آموزش و پژوهش از ماموریت های دانشگاه بر اساس این نقشه است.
شهردار کلانشهر رشت نیز با بیان این که شهرداری ها در عرصه جهانی وظیفه رسیدگی به حوزه سلامت را بر عهده دارند، اظهار داشت: در اصلاح قوانین، این وظیفه از شهرداری ها جدا شد که این مهم از نقطه ضعف است.
مسعود نصرتی خاطر نشان کرد: از ۱۵سال پیش با تاسیس سازمان های فرهنگی ورزشی و اجتماعی در شهرداری های کشور، موضوع سلامت وارد حوزه فعالیت شهرداری ها شده است.
وی امضای تفاهم نامه را آغازی برای ارتقای سلامت شهروندان دانست و اظهار امیدواری کرد که با این اقدام گام های موثری در این باره برداشته شود.
کلانشهر رشت هم اکنون با پنج منطقه شهرداری، حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
جلسه فوق العاده کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت امروز شنبه در صحن شورا برگزار شد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.