مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از مصرف یک میلیارد و 488 میلیون مترمکعب گاز در پاییز امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حسین اکبر اظهار داشت: مصرف گاز در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 2 درصد افزایش داشته که با توجه به جذب مشترکان جدید و البته در مقابل آن افزایش 16 درصدی دمای هوا، آماری قابل قبول است.

وی علت اصلی افزایش مصرف گاز در پاییز امسال را تزریق بالغ بر 100 میلیون مترمکعب گاز بیشتر به بخش های نیروگاهی و صنعتی عنوان کرد و اظهار داشت: در بخش های نیروگاهی و صنعتی علیرغم اعمال محدودیت به نیروگاه ها در برخی روزهای سرد توسط دیسپچینگ شرکت ملی گاز، روند مصرف گاز رشد نسبی و منطقی 13 درصدی را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با قدردانی از مشترکان محترم خانگی و تجاری بجهت مدیریت مصرف گاز گفت : مصرف گاز در بخش های خانگی و تجاری به ترتیب 18 و 20 درصد کاهش یافته و این در حالی است تعداد  53 هزار مشترک جدید به مشترکین خانگی و تجاری در استان افزوده شده است.

حسین اکبر گفت: افزایش مصرف گاز در حوزه نیروگاهی و صنعتی و کاهش آن در حوزه مشترکین خانگی و تجاری در راستای استفاده مطلوب از نعمت گاز بسیار ارزشمند است و بدین منظور از کلیه مشترکین خانگی و تجاری که با رعایت دمای آسایش  (18 الی 21 درجه) گاز را بصورت بهینه مصرف می کنند تشگر و قدردانی می نمایم.

وی با اعلام اینکه هم اکنون 96 جایگاه CNG  در استان مشغول به کارند، گفت: در بخش حمل و نقل و CNG در پاییز امسال بالغ بر  77 میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان گفت: ظرفیت مصرف گاز در گیلان در حدود 7 میلیارد مترمکعب برآورد می شود که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری این حجم گاز را بصورت ایمن و پایدار به حوزه های مختلف مشترکین تحویل نماییم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.