مدیر مخابرات گیلان از سرمایه‌گذاری چندین میلیاردی همراه اول در منطقه گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رسول آموئی در دیدار با محمود شکری نماینده مردم شهرستان‌های رضوانشهر، تالش و ماسال، معاون فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان رضوانشهر ، در گزارش‌کوتاهی به تشریح موقعیت مخابرات منطقه گیلان و اقدامات یکساله این شرکت پرداخت و گفت: از اسفند 95 استارت راه‌اندازی نسل 3 و نسل 4 همراه اول در استان زده شد و در طول این مدت اکثر نقاط استان از طریق گوشی تلفن همراه به 3G و 4G دسترسی دارند . با این اقدام مردم و مشتریان به 25 الی 30 مگ اینترنت همراه اول دسترسی دارند. 

مدیر مخابرات گیلان در ادامه از سرمایه گذاری چندین میلیاردی همراه اول در منطقه گیلان خبر داد و افزود: در یکسال اخیر دهها میلیارد تومان تجهیزات و سیستم‌های مدرن با تکنولوژی جدید در فازهای مختلف وارد استان شد و ما آنها را برای توسعه این استان به کار گرفتیم.

وی افزود: نصب و راه‌اندازی هر سایت تلفن همراه حدود 500 میلیون تومان هزینه در بردارد که در بعضی از نقاط صعب العبور و کوهستانی به دوبرابر افزایش پیدا می‌کند.
 
آموئی در ادامه در با اشاره به حق السهم دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از درآمدهای مخابرات گفت:در مجموع حدود 35 الی 40 درصد درآمدهای مخابرات در حوزه تلفن ثابت ،دیتا و تلفن همراه به دولت پرداخت می شود و دولت نیز از محل همین درآمد در قالب طرح USO به روستاها و مناطق محرومی که فاقد ارتباطات هستند خدمات رسانی می‌کند. 

آموئی، چشم انداز ارتباطی و مخابراتی استان را در آینده نزدیک بسیار روشن برآورد کرد و اظهار داشت : تکنولوژی جدید تانوما و ارائه سرویس FTTH با سرعت خیلی خوبی در تمام شهرهای استان در حال گسترش است . در شهر پره سر نیز فیبر FTTH کشیده شده که معمولا در نقاط تجاری و مرفه کشیده می شود ولی ما این سرویس را در اختیار عموم قرار دادیم تا همگان از نعمت های آن بهره مند شوند.FTTH موجب شکوفایی شهر و منطقه میشود.تمام خدمات شهری و شهرداری ها از بستر FTTH به مردم و متقاضیان واگذار می شود و آسایش ، رفاه و سرعت دسترسی را برای مردم به ارمغان می آورد .
 
 شکری نماینده مردم رضوانشهر و تالش نیز با تشکر ویژه از شرکت مخابرات و مدیریت آن گفت: از زمان حضور شما در گیلان ،کارها و اقدامات بزرگی در استان صورت گرفته است. ما فکر نمی‌کردیم که این حجم از کارها در این مدت کوتاه به نتیجه برسد. این کارها شاید حتی در سطح کشور بی‌نظیر بوده است و ما کمال تشکر را داریم .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.