فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا بر ضرورت اجرای کاوش‌های باستان شناسی در این شهرستان باتوجه به قدمت و وجود مناطق تاریخی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در نشست تخصصی چشم انداز باستان‌شناسی عصر آهن (شمال و شمال غرب ایران) که با حضور اساتید دانشگاه و پژوهشگران کشور در آستارا برگزار شد گفت: متاسفانه تاکنون هیچگونه اسنادی از کاوش‌های باستان‌شناسی در این منطقه وجود ندارد و این نشان‌دهنده عدم جدیت‌های لازم در این زمینه است.

وی اضافه کرد: به طور یقین با توجه به آثاری که در ارتفاعات این منطقه بویژه قبرستان ها و قبرهای سنتی در کنار آثار و ابنیه های تاریخی مشاهده می‌شود جا برای کاوش‌های باستانی وجود دارد.

وی خواستار حضور پژوهشگران و کاوشگران با هدایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این منطقه و بهره‌مندی از این ظرفیت تاریخی بویژه حوزه مردم شناسی برای توسعه گردشگری منطقه شد.

فرماندار آستارا همچنین با اشاره به جایگاه فرهنگی آستارا اضافه کرد: جدای از وجود موقعیت‌های جغرافیای خاص شهرستان و قرار گرفتن در جایگاه مرزی با کشور همسایه و وجود بندراین شهرستان را با هویت فرهنگی آن می شناسند و آستارا دارای مردمی فرهنگی است.

وی برگزاری همایش‌های ملی و پژوهشی را ازجمله برنامه‌های این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: باتوجه به تشکیل شورای هماهنگی دانشگاه‌های آستارا برنامه‌ریزی‌هایی درخصوص برپایی این همایش‌ها انجام گرفت که این نشست تخصصی هم نتیجه همین برنامه ریزی است.

رنجکش افزود: در آینده دو همایش ملی دیگر نیز در شهرستان برگزار می شود و این همایش‌ها نقش مهمی در معرفی جاذبه ها و جایگاه آستارا و همچنین جذب توریسم علمی دارد.

در ادامه این همایش چند تن ازشخصیت‌های علمی و پژوهشگران به ارائه مقالات و سخنرانی های خود با موضوع همایش پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.