به گزارش ایرنا، بنیانگذار بنیاد بین المللی مادر در آیین نکوداشت مقام مادر اظهار داشت : این بنیاد به منظور شناخت نقش والای مقام بی بدیل مادر و ارج گذاری و قدرشناسی از وی در مهرماه سال 93 تاسیس شد.
غلامرضا محمدی آشنا ساختن بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر و ارتقا و باز آفرینی ارزش های قداست آمیز این شاهکار خلقت از جهات خانوادگی ، اجتماعی و فرهنگی و آموزش مسئولیت های خطیر مادری به بانوان جوان را از جمله اهداف بنیاد مادر عنوان کرد.
وی تبیین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه ای آرمانی ، پر رنگ تر ساختن مسئولیت های جامعه به ویژه فرزندان در قبال حقوق ارزشمند مادران و انتخاب مادران نمونه و برگزاری آیین نکوداشت هر دو سال یکبار به منظور بزرگداشت ، تجلیل و قدرشناسی از آنها را از دیگر اهداف این بنیاد ذکر کرد.
وی تصریح کرد: بنیاد مادر یک بنیاد فرهنگی بین المللی و صد درصد غیر دولتی است و وابسته به هیچ ارگان ، نهاد و حزب و گروهی نیست.
محمدی اضافه کرد: همچنین هرگونه تبعیض از لحاظ زبان ، رنگ، ملیت ، قومیت،فرهنگ، عقیده و مذهب در بنیاد مادر ممنوع است.
وی تعداد بنیادهای فعال مادر در دنیا را چهار بنیاد عنوان و بیان کرد: بنیاد مادر در حیدر آباد هند، بنیاد مادر در بنگلادش، بنیاد مادر در یکی از بحش های ایالت شیکاگوی آمریکا و بزرگترین و معروفترین بنیاد در دنیا تحت عنوان بنیاد مادر است .
بنیانگذار بنیاد مادر با بیان اینکه در بیش از یکصد کشور در حال ثبت بنیاد مادر هستیم، گفت: کانون هر جامعه خانواده است و قلب هر خانواده مادر است.
وی با اشاره به وجود برخی سالخوردگان دارای فرزند در خانه سالمندان گفت: یک مادر 10 بچه بزرگ می کند اما 10 بچه نمی توانند یک مادر را نگه دارند.
وی با تاکید بر اینکه پدر و مادرها فقط سلامتی و احترام و عزت می خواهند، تصریح کرد: پیشنهاد می کنم جوانان هر روز صبح دست پدر را ببوسید و برپای مادر سجده کنید و اگر با آنها زندگی نمی کنید ؛ تلفنی احوال آنها را بپرسید.
محمدی گفت: امروز امده ام تا از مادران شهید و مادرانی که فرزندانی دارای اخلاق متعالی و تحصیلات عالیه تربیت کرده اند، تشکر کنم.
وی با بیان اینکه در گیلان 17 مادر نمونه انتخاب شده اند، به شاخص های انتخاب مادران نمونه کشور اشاره و تصریح کرد: مادر نمونه باید فرزند خوبی برای والدین خود بوده باشد.
وی همچنین همسر خوب ، شهروند الگو و نمونه ، مادر نمونه و انجام کار شاخص و متفاوت مثبت در جامعه را از دیگر شاخص های انتخاب مادران نمونه عنوان کرد.
محمدی گفت: ما در بنیاد یک ریال از کسی کمک نمی گیریم و فقط دعای خیر و انتقادات و پیشنهاداتتان را می خواهیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این همایش مقام مادر را بسیار والا دانست و گفت: مادران در گیلان افراد بزرگی همچون بسیاری از فرهیختگان و افرادی مانند میرزا کوچک و آیت الله بهجت را پرورش داده اند.
فاطمه رفیعی افزود: در جمع امروز ما مادرانی هستند که تمکن مالی لازم را نداشتند اما با همت خود توانستند صفخه نورانی در تاریخ را ترسیم کنند.
وی اضافه کرد: مادرانی که خود سرپرستی خانواده را داشتند و توانستند فرزندان خود را به تعالی برسانند و یا مادرانی که به نمایندگی مادران هشت هزار شهید استان در این محفل حضور یافته اند.
بر اساس سرشماری سال 95 جمعیت گیلان دو میلیون و 530 هزار نفر است که از این میزان حدود یک میلیون و 267 هزار نفر مرد و یک میلیون و 263 هزار نفر زن هستند. همچنین استان گیلان سه و نیم درصد از سهم جمعیت کل کشور را دارد .
متوسط نرخ رشد سالانه کشور 1.24 درصد بوده که در این بین نرخ متوسط رشد استان گیلان با نرخ 0.4 درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

استان گیلان سومین استان پرتراکم کشور بعد از تهران و البرز است.
خبرنگار: مریم سلیمانی **انتشار دهنده: گیلان
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.