به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این سازمان مجید فاتحی با بیان اینکه این رشد در دو حوزه گردشگر داخلی و خارجی حاصل شده افزود: از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سال 96، تعداد گردشگران ایرانی ورودی به منطقه 4 میلیون و 460 هزار نفر بود .
وی یاداور شد: شمار گردشگران ورودی به این منطقه طی 9 ماه سال گذشته 2 میلون و795 هزار نفر بود.
فاتحی، خاطرنشان کرد: طی این مدت 404 هزار و 639 نفر در هتل ها و اماکن اقامتی محدوده منطقه اقامت کردند که در مقایسه با 374 هزار و 942 نفر مدت مشابه سال 95 بیانگر افزایش 8 درصدی است.
وی در خصوص شمار گردشگران خارجی ورودی به این منطقه افزود : در 9 ماه امسال یکهزار و 859 گردشگر از این منطقه بازدید کرده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته یکهزار و 665 نفر بوده ، آماری که از رشد12 درصدی حضور گردشگر خارجی در منطقه آزاد انزلی خبر می دهد.
مجید فاتحی توسعه امکانات ،تسهیلات و ایجاد زیرساخت های گردشگری در کنار ارائه خدمات مناسب ، برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی_ تفریحی را مهمترین دلایل دست یابی به رشد 60 درصدی در تعداد گردشگر ورودی به این منطقه عنوان کرد.
وی اضافه کرد: ایجاد جاذبه های جدید در مرکز تفریحات دریایی، توسعه و تجهیز مجموعه امکانات و خدمات در مجموعه طرح ساحلی، اجرای طرح های متنوع زیباسازی محیطی و نور افشانی، بهره گیری از ظرفیت های بوم گردی در سطح روستاهای منطقه از طریق ساخت خانه بومی و پارک های تفریحی در کنار نوسازی مبلمان شهری از جمله مهمترین زیرساخت های اضافه شده به امکانات زیرساختی گردشگری موجود منطقه می باشد.
به گفته وی برگزاری رالی گردشگری بانوان ایران در منطقه آزاد انزلی، برپایی نمایشگاه های تخصصی در مرکز همایش ها و نمایشگاهها؛ و جشنواره های مختلف فرهنگی، هنری، صنایع دستی بهمراه برگزاری کنسرت خوانندگان محبوب کشور در سالن همایش ها از دیگر برنامه های اجرا شده به منظور توسعه گردشگری ورزشی و تجاری بود.
وی اظهار داشت: علاوه براین طرح های مختلف اطلاع رسانی و تبلیغاتی در پرتال سازمان، شبکه های مجازی و مشترکان تلفن های همراه به اجرا درآمده و با شرکت های مسافری و تورگردان کشور برای افزایش تعداد گردشگر ورودی به منطقه همکاری های خوبی صورت گرفته است.
مجید فاتحی در خصوص طرح های زیرساختی این سازمان برای رونق گردشگری منطقه و استان گیلان اظهار داشت: پروژه در حال احداث مجموعه آکواریوم و باغ خزندگان با سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری خارجی که در نوع خود در کشور بی نظیر است، و طرح ساخت اسکله کشتی های تفریحی(مارینا) در جوار مجتمع بندری کاسپین بهمراه مجتمع در حال ساخت پردیس صنایع دستی منطقه زیرساخت های مهمی است که می تواند به عنوان حلقه های تکمیل کننده زیرساخت های گردشگری منطقه، نقش مهمی در افزایش تعداد گردشگران و درآمد ارزی برای استان گیلان و کشور ایفا نماید.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.