منوچهر جمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر، برای اتمام پروژه های نیمه تمام دولتی بیش از 500 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که دولت این مبلغ را برای تکمیل این پروژه ها ندارد و اگر روال عادی طی شود، سالیان سال برای اتمام این طرح ها زمان می برد.
وی با بیان اینکه دولت هیچ راهی برای واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی ندارد، اظهار کرد: البته رویکرد دولت نیز همین است که امیدواریم برنامه ها در این بخش محقق شود.
نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خوب است دولت، پروژه های اضطراری و مهم را برای تکمیل به دست بگیرد و سایر پروژه های قابل واگذاری را به بخش خصوصی واگذار کند و راهی دیگر جز این کار وجود ندارد.
وی با بیان اینکه حذف جدول شماره 17 در لایحه بودجه 97 کمک کننده در بودجه ریزی کشور است، خاطرنشان کرد: این کار در اجرای عدالت و توزیع صحیح منابع نقش مهم و موثری دارد و مجلس نیز این آمادگی را دارد که کارها راحت تر انجام شود.
جمالی سوسفی به برنامه های مربوط به اشتغالزایی اشاره و اضافه کرد: دولت نمی تواند همه بیکارها را سر کار ببرد و قدرت و توان جذب همه افراد بیکار را ندارد، بنابراین بایستی توجه به بخش خصوصی مد نظر دولت باشد.
به گفته این نماینده مجلس، مهمترین کار موثر در اشتغالزایی این است که در قانون برنامه و لایحه بودجه به بخش خصوصی توجه شود که خوشبختانه دولت تلاش خود را در این باره انجام داده و به این مهم توجه کرده است.
وی شناسایی و توجه به سرمایه گذار را مهم دانست و افزود: باید در ورود سرمایه گذار، رفتار مناسبی داشته باشیم و برای مجوزها، استعلام ها و فرآیندهای اداری ویژه سرمایه گذاری، تعریف درستی ارائه دهیم.
به گزارش ایرنا لایحه بودجه سال آینده کشور 19 آذرماه امسال توسط حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.