به گزارش شامگاه سه شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا ، حسین چراغی و نمایندگان شرکت های سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در نشست با فرماندار آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: باید از فرصت های گردشگری استان گیلان با تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده شود و مسئولان آستارا از ظرفیت های بخش خصوصی جهت توسعه زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بندر این شهرستان استفاده کنند.
فرماندار آستارا نیز در این نشست از آمادگی این شهرستان برای حمایت از اجرای طرح های تفریحی و دریایی خبر داد و گفت: وجود فرصت های خوب سرمایه گذاری در آستارا، آینده روشنی برای این شهرستان ترسیم کرده و با جلب مشارکت بخش خصوصی در این راستا تلاش می کنیم.
یونس رنجکش افزود: سالانه بیش از پنج میلیون گردشگر داخلی وارد آستارا می شوند و 800 هزار مسافر از مرز زمینی آن تردد می کنند و تمرکز بر ارائه خدمات متنوع و ایجاد اسکله های تفریحی و دریایی، می تواند زمینه ماندگاری گردشگران را در این شهرستان فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه وجود مرزهای آبی، خشکی و خط ریلی باعث ایجاد تحول در آستارا خواهد شد، اضافه کرد: هرچند در تهیه زمین مشکل و محدودیت داریم، اما بهره وری صحیح از داشته های موجود در اولویت برنامه هاست.
بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت برای تخلیه و بارگیری کشتی های 2 هزار و 500 تنی پیش بینی و طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و 500 هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد شد و 2 میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و این بندر ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
دریافت خبر: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.