به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نشست شورای قضایی استان صبح امروز، سوم دی ماه ۹۶ به ریاست احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان و به میزبانی اداره کل بازرسی استان برگزار شد.

در این نشست که به صورت منظم هر ماه برگزار می شود، معاونین قضایی و ستادی رییس کل دادگستری استان و مدیران کل سازمان های تابعه قوه قضائیه و دادستان ویژه روحانیت استان حضور یافتند.
پس از گزارش میزبان نشست سیف الله مسرور، از عملکرد ۹ ماهه بازرسی کل و طرح مباحث درون سازمانی توسط سایر اعضاء، احمد سیاوش پور رییس شورای قضایی استان، از نقش نظارتی اداره کل بازرسی تمجید کرد و ضمن اشاره به فعالیت ها و تلاش های گسترده این نهاد نظارتی برای اصلاح امور، خواستار توجه بیشتر همه دستگاه ها به پیشگیری از جرم و تخلفات شد.
سیاوش پور در ادامه نقش فناوری روز و حذف عوامل انسانی در بسیاری از امور جاری خدمات رسان به مردم را در کاهش تخلفات و جرایم بسیار مهم قلمداد کرد و با تأکید بر ظرفیت بالای شورای نظارت استان، عملکرد فعالانه تر آن را ناظر و ضامن حُسن جریان امور دانست.
وجود هماهنگی و همدلی بین نهادهای قوه قضاییه در انجام وظایف ذاتی نکته دیگری بود که رییس شورای قضایی استان بدان اشاره کرد و جدیت و رویکرد عادلانه و شجاعانه دستگاه قضایی را مایه امنیت خاطر مردم و مسئولان معرفی کرد.
وی با تأکید بر اینکه در رسیدگی های قضایی، دلایل مورد توجه قرار می گیرد، اعلام کرد: استدلال و استحکام در آراء قضایی بهترین پاسخ به نقدهای غیرمنصفانه است و اگرچه در رسیدگی به پرونده های مهم و یا اتهامات مدیران و مسئولان باید همچون سایر پرونده ها دقت لازم صورت پذیرد ولی در عین حال دستگاه قضایی در جهت حفظ حقوق عامه، توجهی به جوسازی ها ندارد و موضع گیری های غیرواقع و اظهارات ناصحیح، تأثیری در عزم دستگاه قضایی برای رسیدگی دقیق و صدور رأی و اجرای آن نخواهد گذاشت.
احمد سیاوش پور تصریح کرد پس از رسیدگی دقیق و صدور حکم متقن و اطلاع رسانی به مردم بر اساس معیارهای قانونی، بر همگان مشخص خواهد شد که کار دستگاه قضایی صحیح و در جهت حفظ حقوق مردم و کشور بوده است.
رییس کل دادگستری استان گفت: رسیدگی دقیق و سریع پرونده های مهم از جمله مفاسد اقتصادی و به نتیجه رساندن آنها، موجب احساس امنیت بیشتر مردم می شود و از همین رو مهم ترین سهم دستگاه قضایی در روند توسعه استان و همراهی با تمام نهادهای قضایی و اجرایی در کاهش مشکلات گوناگون جامعه، ایفای همین نقش به صورت قاطع می باشد.
وی ادامه داد: باید همگی کمک کنیم جهشی در توسعه استان صورت پذیرد و دستگاه قضایی ضمن امنیت بخشیدن به توسعه استان از منظر حفظ حقوق عامه و پیگیری آن در این مسیر بسیار گسترده، به امور بهداشت، شهرداری ها، نظام مهندسی، نظام پزشکی، محیط زیست و سایر بخش ها که بیم تضییع حقوق عامه در آنها متصور است، توجه ویژه دارد؛ البته بدون شک از تنش پرهیز می کنیم و جواب قاطع ما، از طریق رسیدگی های بدون نقص از سوی قضات محترم و صدور و اجرای احکام قضایی خواهد بود و در این راه جز به رضای خدا و خدمت به مردم نمی اندیشیم.
رییس شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: حمایت مسئولان ارشد از مدیران دستگاه ها نیز باید در چارچوب قانون باشد و شایسته نیست از مدیری که حداقل در معرض اتهام و واجد پرونده جزایی در دستگاه قضایی است، یک طرفه حمایت شود و اتفاقاً باید از رسیدگی به اتهامات در جهت رفع سوء جریانات اداری، اصلاح امور و شفافیت و نیز خدمت بهتر به مردم حمایت شود همچنین از مسئولان و مدیرانی که در انجام وظایف، به موازین قانونی توجه دارند نیز حمایت کنیم.
سیاوش پور تأکید کرد: همان گونه که رسیدگی دستگاه قضایی در قبال جرایم و تخلفات و اقدام دستگاه قضایی در این زمینه نزد افکار عمومی اهمیت دارد، نحوه برخورد و نتیجه رسیدگی به تخلفات مسئولان و مدیران به مراتب برای مردم مهم تر و حساس تر است و معتقدیم حفظ حرمت دستگاه قضایی بدون تردید از طریق رسیدگی به موقع، دقیق و صدور آراء مستحکم میسرّ می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 821576
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.