شهرام مومنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در تماس با مرکز 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در عصر روز گذشته مبنی بر گم شدن در پارک جنگلی سراوان، دو تیم سه نفره به همراه دو خودروی نجات به محل اعزام می شوند.
وی اظهار داشت: این سه جوان 21، 18 و 17 ساله که پس از گردش و منحرف شدن از مسیر راه خود را گم کرده و دیگر قادر به بازگشت از جنگل های سراوان نبودند، با تلاش دو ساعته آتش نشانان و سه نفر از اهالی پیدا شدند.
معاون عملیات و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت بیان کرد: این سه جوان بدون هیچ گونه آسیبی با تلاش آتش نشانان ازمان پیدا شدند.
ﭘﺎرک ﺟﻨﮕﻠﯽ سراوان رشت ﺑﺎ وﺳﻌﺖ یکهزار و 487 هکتار و 50 تا 250 ﻣﺘﺮ ارﺗﻔﺎع از ﺳﻄﺢ درﯾﺎ در ﻗﺴﻤﺖ ﻏﺮﺑﯽ ﺟﺎده رﺷﺖ ﺑﻪ ﺗﻬﺮان و ﺑﻪ ﻓﺎﺻﻠﻪ حدود 17 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی از شهر رشت ﻗﺮار دارد، این ﭘﺎرک از ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺮﺻﻪ ﻫﺎی ﺟﻨﮕﻠﯽ ﮔﯿﻼن اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ دارا ﺑﻮدن ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﺘﻨﻮع ﮔﯿﺎﻫﯽ در ﺳﻄﺢ ﮐﺸﻮر و ﺣﺘﯽ در ﺟﻬﺎن ﮐﻢ ﻧﻈﯿﺮ بشمار می آید.
اﯾﻦ ﭘﺎرک ﺟﻨﮕﻠﯽ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ وﺟﻮد ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎی ﻧﺎدر ﮔﯿﺎﻫﯽ ذﺧﺎﯾﺮ ژﻧﺘﯿﮑﯽ و ﭼﺸﻢ اﻧﺪازﻫﺎی ﺑﯽ ﺑﺪﯾﻞ و به لحاظ نزدیکی به مرکز استان، نزدیکی به جاده سراسری که دسترسی آسان را برای علاقه مندان امکان پذیر می سازد نسبت به سایر پارک های جنگلی گیلان از اهمیت بیشتری برخوردار است و یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری برای شهر رشت محسوب می شود.
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر رشت، دارای 13 ایستگاه آتش نشانی و 327 نیرو است.
کلانشهر رشت، حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.