به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در همایشی بمناسبت هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای در رشت افزود: باتوجه به اینکه در فصل زمستان بطور معمول بارش برف را در استان داریم، نیاز به آمادگی مستمر است.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه امکانات و ماشین آلات پیمانکاران تصریح کرد: تمهیدات لازم برای دسترسی به امکانات بخش خصوصی در زمان بحران فراهم شود.
وی با بیان اینکه داشتن امکانات لازم در دستگاه های مربوطه خوب است،تصریح کرد: باید بتوانیم از ظرفیت موجود و بخش خصوصی در زمان بحران به خوبی بهره بگیریم.
*توقف حمل و نقل و ارائه خدمات راهداری همه ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد
استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداران از 26اذرماه تا اول دیماه گفت: توقف در حمل و نقل و خدمات راهداری تمامی ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی آسایش مردم را منوط بر تلاش و اهتمام رانندگان حمل و نقل جاده ای و راهداران عنوان و تصریح کرد: بخش حمل و نقل جاده ای و راهداری در زمینه استمرار بدون وقفه خدمات رسانی و حتی ایمنی مردم نقش بسزایی دارندو موضوعاتی مانند خدمات عمومی، تامین آذوقه، خدمات آب ، برق و مخابرات را تحت تاثیر قرار می دهد.
سالاری با اشاره به وظیفه مهم رانندگان حمل و نقل جاده ای در زمان بحران گفت: در دوران دفاع مقدس که حمل و نقل با مشکلاتی مواجه شده بود ، آنقدر آن موضوع اهمیت داشت که امام آن فرمان تاریخی را صادر کرد و این امر زمینه ساز تجلیل از دست اندرکاران این بخش در این ایام شده است.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: نیاز است هم قدردان این زحمات باشیم و هم حمایت و پشتیبانی کنیم.
وی با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان گفت: این خدمات رسانی بی وقفه بایستی در ایام پیش رو استمرار داشته باشد .
سالاری ادامه داد: تداوم خدمات رسانی بی وقفه و مطلوب بدون حس کمبود و کسری نیازمند حمایت همه دستگاه هاست.
وی به استقرار دستگاه های امداد رسان در راه های استان در طرح زمستانی اشاره و اظهار کرد: راهداران نیز وظیفه مهمی را در خدمات رسانی و ایمنی و صیانت جان مردم برعهده دارند.
وی تصریح کرد: تصور کنید اگر یک روز دستگاه های امدادی و راهداری در مسیر نباشند و امکان ارتقای ایمنی و یا بازگشایی راهها در صورت انسداد مسیرها ناشی از حوادث طبیعی وجود نداشته باشد، در تمامی ابعاد زندگی مردم چه تاثیری خواهد داشت.
سالاری با بیان اینکه بخشی از وظیفه حمل و نقل و راهداری در رابطه با ایمنی و جان مردم در راههاست، گفت: شناسایی نقاط حادثه خیز در صیانت از جان مردم نقش موثری دارد.
وی با بیان اینکه 97 نقطه حادثه خیز در راههای استان شناسایی و به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام شده ، گفت: برای برطرف کردن مشکلات نقاط حادثه خیز بایستی از منابع استانی و ملی کمک بگیریم.
سالاری با بیان اینکه شناسایی و رفع هر نقطه حادثه خیز نجات قربانیان آن را بدنبال دارد، گفت: استاندارد کردن نقاط حادثه خیز با اقداماتی همچون عملیات خاکی، آسفالت و اصلاح مسیر همه کار نیست بلکه بایستی با کارهایی از قبیل آشکار سازی نقاط حادثه خیز، نصب علائم هشدار دهنده و فرهنگ سازی رانندگی در ارتقای ایمنی هموطنان مان اهتمام داشته باشیم.
وی وضعیت جاده ای استان را نامطلوب خو اند و افزود: طی هشت ماه گذشته 470 نفر در راه های استان جان خود را از دست داده اند که این میزان کشته جای نگرانی دارد و بایستی برای کاهش قربانیان جاده ای بکوشیم.
وی عمده کشته شدگان سوانح رانندگی را عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت ها عنوان و تصریح کرد: به نظر می رسد با اصلاح در راه های دسترسی ، احداث پل های عابر پیاده و فرهنگسازی در کنار رفع اشکالات جاده ای بتوان در کاهش قربانیان گام برداشت.
در پایان این مراسم از 70 نفر دست اندرکاران بخش حمل و نقل، رانندگان راهداران و پلیس راه تجلیل شد.
در استان گیلان 168 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، 126 شرکت حمل و نقل مسافر ، دو شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر مشغول فعالیت می باشد.
482 راهدار در قالب 41 گروه راهداری با 274 دستگاه ماشین الات در جاده های گیلان مستقر هستند.
خبرنگار: سلیمانی **انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.