فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: دولت در راستای بحث اشتغال زایی منابع مختلف تسهیلات مالی برای شهرستان در نظر گرفته است که تلاش دستگاه‌های اجرایی باید در مسیر جذب منابع و یکی از اولویت‌های آنان باشد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و رفع موانع سرمایه گذاری شهرستان آستارا اظهار داشت: تاکنون جلسات مختلفی در راستای جذب منابعی که دولت در سال جاری برای اشتغالزایی در نظر گرفته است در شهرستان آستارا برگزار نمودیم، استاندار گیلان نیز تاکید داشتند از فرصت‌های جدید اشتغال زایی استفاده کنیم و متقاضیان را به سمت مسیر های جدید تعریف شده هدایت کنیم و در رفع موانع موجود به کوشیم.

وی اضافه کرد: اگر نیاز به تصمیمات شهرستانی است در همین جلسات به جمع بندی نهایی برسیم، اگر موانعی در سطح استان است که تاکنون ۳ جلسه در سطح مدیران ارشد استانی – دو جلسه در شهرستان و یکی در خود استانداری - برگزار کرده ایم، کارگروه ویژه‌ای نیز تشکیل شد تا پیرامون رفع مشکلاتی که سرمایه‌گذاران عنوان می‌کنند فعالیت کند.

وی تصریح کرد: غالباً مشکلات سرمایه گذاران به بحث ارتباط آنها به بانک‌ها برمی‌گردد که یکسری موانع را در سطح شهرستان حل کردیم و مباحثی نیز در سطح استان در حالی پیگیری است.

فرماندار آستارا گفت: دولت تاکنون در شهرستان منابع مختلفی تزریق کرده است، آخرین اعتباراتی که در بحث اشتغال زایی مطرح شده مشاغل خانگی، طرح تکاپو و سامانه بهین یاب بر می شود. دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند این اعتبارات را جذب نمایند ما نیز در همین راستا جلسات توجیهی زیادی داشتیم تا کارشناسان متقاضیان را سرگردان نکنند و به سمتی هدایت کنند که منابع جذب شود.

وی ادامه داد: در شهرستان ظرفیت های زیادی نهفته است از ارائه خدمات تجاری گرفته تا بحث گردشگری به خصوص بوم گردی؛ باید در حوزه شناخت و بازاریابی تلاش کرد تا این حوزه‌ها معرفی شوند.

رنجکش تأکید کرد: از هیچ دستگاه اجرایی پذیرفته نیست که کوتاهی‌هایی در این زمینه داشته باشد چون تنها راه برون رفت از مشکلات اشتغال ایجاد فرصت های کسب و کار و توسط بخش خصوصی است و باید علاقمندان را در این مسیر هدایت کرد.

وی اضافه کرد: در کنار معرفی داوطلبان برای دریافت تسهیلات بانکی برای ایجاد فرصت‌های کسب و کار، باید به آنها آموزش‌های لازم در مسیر ایجاد اشتغال ارائه کرد.

وی همچنین با اشاره به تسهیلات ۶۰۰ میلیارد ریال به شهرستان برای ایجاد اشتغال یادآور شد: ظرف یک ماه آینده دستگاه های اجرایی فرصت دارند تکلیف های تعیین شده را مشخص و نسبت به هدایت سرمایه گذاران اقدام نمایند.

وی افزود: در صورت وجود مشکلات، کلیه پرونده‌ها در کمترین کمیته خاص و با حضور مسئولان مربوطه دستگاه‌ها اجرایی برطرف شود.

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها گزارشی از عملکرد و نحوه جذب اعتبارات توضیحاتی ارائه کردند و تصمیماتی نیز در خصوص رفع موانع برخی از متقاضیان در دریافت تسهیلات از بانکها گرفته شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.