حسین ابراهیمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیش از 48 هزار و 355 عنوان کتاب با تخفیف 30 درصدی در نمایشگاه کتاب گیلان عرضه شد تاکیدکرد: این نمایشگاه با فروش دو میلیارد و 50 میلیون تومان پایان یافت که 650 میلیون تومان آن به صورت بن تخفیف کتاب بوده است.
سیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان و استقبال مردم از این نمایشگاه افزود: در مجموع شش روز برگزاری این نمایشگاه بیش از ٥٢ هزار نفر از کتب ارائه شده این نمایشگاه در ٢٠٠ غرفه بازدید کردند.
ابراهیمیان با اشاره به حضور بیش از ٤٠٠ ناشر کشوری و استانی در نمایشگاه تصریح کرد: در این میان ٥٠ ناشر گیلانی حضور داشتند که ٣٠ ناشر کتب خود را در غرفه های مستقل و ١٥ ناشر نیز به صورت تجمیعی به ارائه تازه های نشر خود پرداختند.
وی اظهار کرد: بیش از ٤٨ هزار و ٣٥٥ عنوان کتاب با تخفیف ٣٠ درصدی در این نمایشگاه عرضه شد که غرفه های کتب کودک و نوجوان، کمک آموزشی و رمان بیشترین استقبال را داشته است.
وی با بیان این که ناشران کشوری حاضر در نمایشگاه، حضور در نمایشگاه های استانی را ضرورتی در راستای آشنایی مردم با تازه های نشر و اقدامات در حوزه کتاب می دانند، افزود: ناشران استانی نیز خواستار برپایی هر ساله نمایشگاه هستند تا بتوانند کتاب های بومی استان و فعالان عرصه کتاب گیلان را معرفی کنند.
وی تصریح کرد: ناشران استانی ایجاد ارتباط با ناشران ملی را مهمترین دستاورد نمایشگاه کتاب می دانند و معتقدند این نمایشگاه ها موجب می شود تا صدای کتاب در سراسر کشورمان شنیده و ناشران استانی دیده شوند.
سیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران از ١٦ تا ٢١ آذرماه جاری در محل نمایشگاه های بین المللی استان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت – تهران برگزار شد.
132 کتاب فروشی در گیلان فعال است.
خبرنگار : ضامن
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.