به گزارش خبرنگار ایرنا ، جواد معیتی روز دوشنبه در جلسه بررسی اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرداری آستارا اظهار داشت: روزانه حدود 100 تن زباله در آستارا تولید می شود و برای تبدیل زباله به انرژی با سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت و گو شده است.
وی اضافه کرد: مدیریت و بازیافت پسماند مهم است و از پیشرفته ترین فناوری های امحا، بی خطرسازی و تبدیل زباله به انرژی استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه اینکه شهرداری آستارا در سال قبل رتبه نخست طرح تفکیک زباله از مبدا را در استان گیلان کسب کرده بود، افزود:
این طرح در حفاظت محیط زیست موثر است و با همکاری شرکت امیران پاک ایرانیان اجرا می‌شود.
معیتی با اشاره به 120 تن سرانه تولید زباله در نیمه اول سال جاری در آستارا ، فرهنگ سازی برای کاهش تولید آن را ضروری دانست.
عباس خیام مجری طرح تفکیک زباله در آستارا نیز در این جلسه گفت: با اجرای این طرح برای 20 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است و زباله های تفکیک شده به کارخانه های بازیافت ارسال می شود.
وی اضافه کرد: افرادی بدون مجوز، زباله های تفکیک شده را جمع می کنند و شهرداری باید با آنها برخورد کنند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است و روزانه حدود 100 تن زباله در این شهرستان تولید و در نزدیک ساحل خزر دفن می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.