محسن آهنی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح تا پایان ماه جاری با همکاری 10 بازرس هر صبح و عصر اجرا می شود و در آستانه شب یلدا به سبب احتمال تخلف برخی متصدیان واحدهای صنفی گشت، بازرسی و کنترل ماموران نظارتی ضرورت دارد.
وی اظهار کرد: عملکرد واحدهای صنفی میوه و تره بار، آجیل، خشکبار و شیرینی به صورت ویژه پایش می شود و با مشارکت فرمانداری، شبکه های بهداشت و درمان، دامپزشکی و اداره تعزیرات حکومتی گشت های مشترک دایر شده است.
آهنی افزود: بازرسان با گرانفروشی، درج نکردن قیمت، کم فروشی و صادر نکردن صورتحساب برخورد می کنند و شهروندان نیز تخلفات اقتصادی را با شماره تلفن 124 به اداره صنعت، معدن و تجارت یا با شماره تلفن 01344819767 به واحد بازرسی اتاق اصناف گزارش کنند.
حدود پنج هزار واحد تجاری در بندرآستارا فعال است.

** دستگیری 2 فروشنده مرغ پرکنده غیر بهداشتی در آستارا
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از امحاء 30 قطعه مرغ و اردک پرکنده غیر بهداشتی و معرفی 2 فروشنده آنها به محاکم قضایی در راستای جلوگیری از شیوع احتمالی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.
بهرام پورضرب گفت: عرضه مرغ و اردک محلی زنده و پرکنده بدون رعایت موازین بهداشتی ممنوع است و فروش آنها باعث شیوع بیماری آنفلوانزا و عفونت دستگاه گوارشی انسان می شود و مردم باید از خرید مرغ، جوجه، اردک و غاز از دستفروشان خودداری کنند.
وی همچنین از واردات 40 تن گوشت منجمد و گرم گوسفند از قزاقستان و مغولستان به ایران از مرز زمینی گمرک آستارا و حمل آن با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه به تهران خبر داد.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 500 تن گوشت قرمز کشورهای خارجی از مرز زمینی آستارا وارد کشور شده است.
شهرستان گردشگرپذیر آستارا دارای 49 واحد قصابی و 95 واحد مرغ فروشی است.

** کشف 2 کیلوگرم ماده مخدر هروئین توسط مرزبانان آستارا
فرمانده هنگ مرزی آستارا از کشف و ضبط 2 کیلوگرم ماده مخدر هروئین و دستگیری 2 قاچاقچی آن توسط مرزبانان این شهرستان خبر داد.
سرهنگ نوذر مرادی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال گزارش مردمی مبنی بر حمل مواد مخدر در محور اردبیل - آستارا، مرزبانان و ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آستارا، در بازرسی از یک خودروی سواری در روستای مرزی کشفی این شهرستان مواد را کشف کردند.
وی با اشاره به معرفی قاچاقچی های این مواد به مراجع قضایی افزود: مرزبانان خستگی ناپذیر آستارا با همکاری مرزنشینان در جلوگیری از قاچاق، برای تامین امنیت پایدار تلاش می کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا به اردبیل از مسیرهای پرتردد شمال ایران است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.