مهرداد لاهوتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به در نظرگرفتن تسهیلاتی در بخش اقتصاد مقاومتی در بودجه سال 97 خاطرنشان کرد: دولت در بودجه سال آینده به این بخش نگاه خوبی داشته که از ویژگی های این بودجه است.
وی اظهار کرد: در تبصره 18 لایحه بودجه سال 97، حدود 70 هزار میلیارد تومان از جمله 17 هزار و 400 میلیارد تومان برای یارانه سود تسهیلات، 15 هزار میلیارد تومان در بخش صندوق توسعه ملی و سایر مبالغ در قانون اشتغال روستایی و ... در نظر گرفته شده که نشان از نگاه خوب دولت در تدوین این لایحه بودجه بوده است.
لاهوتی با اشاره به توجه دولت در بودجه سال 97 به فعال شدن بخش خصوصی در تکمیل پروژه های عمرانی اظهار کرد: دولت با پول های محدود امکان تکمیل همه پروژه ها را ندارد، به این ترتیب در لایحه بودجه فعال شدن بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته که کار خوبی است.
وی با بیان این که در لایحه بودجه 97 برای تکمیل پروژه ها روش مشارکتی در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: در این لایحه توجه ویژه ای به پروژه های عمرانی با رویکرد مشارکت عمومی و خصوصی شده که دیگر مزایا و ویژگی های این بودجه است.
لاهوتی با اشاره به نگاه دولت در حرکت به سمت تمرکز زدایی و تقویت نقش استان ها، درباره سهم استان گیلان در بودجه سال 97 با توجه به اولویت های برنامه ای اظهار کرد: بودجه سال 97 نسبت به سال های گذشته متفاوت است، مسئولان استان بایستی در جذب اعداد پنهان بودجه تلاش کرده و ایده و فکر داشته باشند.
لایحه بودجه سال 1397 هفته گذشته از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. بر اساس ماده 186 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال 97 کل کشور پس از ارائه به مجلس، چاپ و بین نمایندگان مجلس توزیع می شود، پس از آن نمایندگان تا 10 روز فرصت دارند که پیشنهادها خود را در مورد لایحه بودجه سال 97 کل کشور به کمیسیون های تخصصی مربوطه ارائه کنند.
کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند و کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌ های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.
مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا 15 روز با موافقت هیات رییسه قابل تمدید است. در نهایت نمایندگان مجلس در جلسه علنی، بعد از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن، به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی و سقف آن به ‏تصویب خواهد رسید؛ پس از آن پیشنهادهای مربوط به تبصره‏‌ها و ردیف‌ها رسیدگی می‌ شود.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.