به گزارش عصر شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در نشست شورای مشورتی معتمدین معین بنیاد شهید و امور ایثارگران در فرمانداری این شهرستان افزود: در برابر رشادت های شهدا تکلیف داریم و باید از میراث ماندگار و معنوی آنها صیانت کنیم.
وی اضافه کرد: از نشانه های پاسداشت شهدا توجه به مزار آنهاست و در شهرستان آستارا مزار شهدا باید به نحو شایسته ای مراقبت و نگهداری شود.
وی بیان کرد: ساماندهی و بازسازی مزارها بر اساس قانون بر عهده سازمان های متولی است و هر چند اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفته، اما نیازمند رسیدگی بیشتر است.
رنجکش دیدار با خانواده شهدا و جانبازان را مهم برشمرد و گفت: هر یک از دستگاه های اجرایی باید مسئولیت دیدار و پیگیری مشکلات یک یا چند خانواده شهید و جانباز را بر عهده بگیرند.
او با اشاره به اینکه فراهم شدن بسترهای اشتغال فرزندان شاهد و ایثار ضروری است، گفت: تسهیلات خوبی به اشتغال زایی اختصاص یافته و فرزندان شاهد و ایثارگر باید با بهره مندی از تسهیلات کم بهره گردشگری شاغل شوند.
فرماندار آستارا مهارت آموزی و آشنایی با فضای کسب و کار را برای فرزندان شاهد و ایثارگر در آستارا لازم دانست.
شهرستان مرزی بندر آستارا 166 شهید، 71 آزاده و 615 جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

** جمع آوری 2 تن زباله از طبیعت آستارا
شهردار آستارا گفت: با تلاش بیش از 70 دوستدار محیط زیست، 2 تن زباله از حاشیه رودخانه مرداب این شهر جمع شد.
جواد معیتی عصر شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری آستارا با در اختیار داشتن حدود 100 نیروی خدمات شهری، روزانه زباله های تولیدی شهروندان را جمع می کند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه با توان بخش خصوصی و ارائه آموزش های لازم، طرح تفکیک زباله از مبدا در بیش از 80 درصد خانوارهای شهری اجرا می شود و آستارا به عنوان یکی از شهرهای موفق در این حوزه معرفی شده است.
معیتی با اشاره به حضور شخصیت های فرهنگی و ادبی آستارا نظیر اکبر اکسیر شاعر در جمع آوری زباله، تداوم حضور افراد تاثیرگذار در پاکسازی طبیعت را برای ترویج فرهنگ آن ضروری دانست.
روزانه به طور میانگین 120 تن زباله در آستارا تولید و در منطقه داداش آباد نزدیک ساحل خزر دفن می شود.

**تحویل جغد مصدوم به اداره حفاظت محیط زیست آستارا
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: یک شهروند طبیعت دوست، یک قطعه جغد بزرگ شاخدار آسیب دیده را برای تیمار به این اداره تحویل داد.
محمدرضا روشنی با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: این جغد به علت برودت هوا توان پرواز نداشته و توسط جلیل حقی شهروند دوستدار حیات وحش، در یکی از روستاهای شهر چوبر تالش کشف شده و اکنون تا بهبودی کامل و آمادگی برای رها شدن در طبیعت، در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش آستارا نگهداری می شود.
وی بیان کرد: در سال جاری 20 قطعه پرنده مصدوم، توسط دوستداران طبیعت برای تیمار به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شده است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد و از گونه های متنوع پرندگان و حیات وحش برخوردار است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.