فیروز فاضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال چاپ کتاب به 440 عنوان کتاب رسیده این در حالیست که در سال 93، 569 عنوان کتاب به چاپ رسیده است.
وی اظهار کرد: همچنین رقم چاپ کتاب در سال 94 ، 670 عنوان و در سال گذشته، 760 عنوان کتاب به چاپ رسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هیچ چیز جایگزین کتاب نخواهد بود، اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از ضروریات اصلی جامعه است و کتاب، مبنایی برای انتقال تفکر بوده و با کاربردی کردن فرهنگ مطالعه در جامعه می توان شاهد افزایش شور و نشاط بود.
فاضلی بیان کرد: مطالعه و کتابخوانی از چنان اهمیتی برخوردار است که از کتاب به عنوان حافظه تاریخ بشری می توان یاد کرد، لذا وظیفه متولیان امر در حوزه تولید و نشر کتاب سنگین و بسیار حیاتی است و این کار بزرگ فرهنگی جز با همگرایی دستگاه های دخیل در این حوزه امکان پذیر نیست.
وی برگزاری نمایشگاه کتاب را مطالبه عمومی گیلانیان دانست و گواه آن را استقبال و فروش افزون بر 2 میلیارد تومانی کتاب در سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان عنوان کرد.
نمایشگاه کتاب گیلان، با بیش از 400 ناشر استانی و کشوری و با 30 درصد تخفیف از 16 تا 21 آذرماه جاری به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در محل دائمی نمایشگاه های استان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت - تهران دایر شده بود.
خبرنگار: ضامن** انتشاردهنده:کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.