مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با صدور پیامی آغاز هفته پژوهش را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با صدور پیامی آغاز هفته پژوهش را تبریک و تهنیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بی شک پیشرفت و تعالی هر جامعه در گرو دانایی و توانایی جوانان و اندیشمندان جوامع بوده و منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش از فعالیت‌های پژوهشی نشات می‌گیرد. پژوهش در هر موضوع، کوششی برای یافتن بهترین راهکار‌های ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی است. مهم‌ترین عامل برای رسیدن به توسعه همه جانبه و متوازن، داشتن یک جامعه دانش محور است که منابع خود را جهت تولید دانش و صدور آن صرف کند.

موفقیت و توسعه پژوهش در هر جامعه نیازمند گسترش رویکرد " پژوهش مدار"  در آن جامعه است.به عبارتی موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه صنایع، کشاورزی، خدمات و... به گونه‌ای به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد و پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید و به همین جهت است که نخستین ماموریت پژوهش ، ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت ها ،ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیتهای پژوهشی و در نهایت به کارگیری نتایج تحقیقات در فرآیند های توسعه صنعتی و اقتصادی کشور است.

از آنجایی‌که پژوهش در تصمیم‌گیری‌ها به ویژه در سطح کلان نقش عمده‌ای دارد،از همین رو بسیاری از صاحب نظران، پژوهش را«حلقه مفقوده توسعه» یا «سنگ زیر بنای توسعه» می‌نامند.

 امروز ایران اسلامی با اتکا به پیشرفت‌های علمی مبتنی بر کار پژوهشی متخصصان، دانشمندان و دانش پژوهان جوان و متعهد خود توانسته است تا به الگویی ماندگار در بین کشورهای جهان اسلام در زمینه پژوهش و تحقیق تبدیل شود و در مسیر دستیابی به قله‌های افتخار همچنان به حرکت رو به پیشرفت خود ادامه دهد.

اینجانب هفته پژوهش و فناوری را به فعالان این عرصه ،اندیشمندان گرانقدر و پژوهشگران جوان تبریک گفته و از پیشگاه احدیت تابش نور دانش، آگاهی و هدایت همیشگی را برای ساختن و آبادانی کشور مقدس ایران آرزومندم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.