به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در نشستی با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان در فرمانداری آستارا اعلام کرد: این مدارس با پیش بینی افزون بر 50 میلیارد ریال اعتبار در روستاهای ویرمونی، قره سو، خلیله سرا، خان حیاطی و چلوند این شهرستان ساخته خواهد شد.
وی اضافه کرد: طرح های مقاوم سازی مدرسه شهید مسعود پی و مدرسه شش کلاسه دهخدای لوندویل، 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در نیمه نخست سال آینده افتتاح خواهند شد و هنرستان 12کلاسه فاطمیه نیز که 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با تامین اعتبار از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار کرد: دولت به تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی اهتمام دارد و احداث مدرسه 9 کلاسه ابتدایی به ازای مدرسه فرسوده سیبلی، در دستور کار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار گرفت.
رنجکش خاطرنشان کرد: مشارکت خیران در ساخت مدرسه به خصوص در مناطق محروم آستارا ضروری است و امیدواریم در این راستا شاهد همکاری های خوبی باشیم.
فرماندار آستارا و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان همچنین از فضاها و طرح های آموزشی نیمه تمام آستارا بازدید کرده بودند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و حدود 16 هزار دانش آموز در بیش از یکصد مدرسه این شهرستان تحصیل می کنند.
دریافت خبر: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.