سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این نمایش ، معضلات اجتماعی نظیر بیکاری، اعتیاد و ربا را با زبان تاثیرگذار طنز به تصویر می کشد و معرفی بازیگران مستعد و طراحی زیبای صحنه از ویژگی های آن است.
شاپور تشرینی اظهار داشت : این نمایش به نویسندگی و کارگردانی منصور سفیدگر، تا پایان هفته جاری هر شب ساعت 21 در سینما دریای آستارا به روی صحنه می رود و آرش قربانپور، شایان گل محمدی، حامد ابراهیمی، حسین فهیم پور، آرش نیکوکار، علی خرمی، ستاره معلمی و حانیه طالعی در دو پرده ی این نمایش هنرنمایی می کنند.
وی اظهار کرد: منصور سفیدگر نویسنده و کارگردان این نمایش از پیشکسوتان نقالی و سیاه بازی کشور است و ' آخر دنیا ' ، چهارمین نمایش کمدی این کارگردان محسوب می شود.
400 هنرمند، زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا فعالیت می کنند.

** برگزاری مسابقات دانشجویی قرآن و عترت در آستارا
بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت با شرکت دانشجویان و استادان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا برگزار شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آستارا روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: این دوره از مسابقات در دو بخش دانشجویان و استادان برگزار شد و دانشجویان در رشته های احکام، زندگی پیامبر (ص)، نماز، نهج البلاغه و ترجمه قرآن به زبان های انگلیسی و فارسی و استادان در رشته های احکام، نماز و زندگانی 14 معصوم(ع) با همدیگر رقابت کردند.
آزاد خلیلی موسوی افزود: 71 نفر در بخش دانشجویی و هفت نفر در بخش استادان و اعضای هیات علمی در این مسابقات شرکت کرده بودند و به کسب کنندگان 60 درصد امتیاز، جوایز نقدی و لوح تقدیر اهدا شد و کسانی که 100 درصد امتیاز مسابقات را کسب کنند، به مرحله کشوری مسابقات راه پیدا خواهند کرد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در سال 1366 تاسیس شده است و در حدود 100 رشته کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آن، سه هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند.

**معرفی 20 کتاب در نشست کتابخوانان آستارا
به مناسبت هفته پژوهش، نشست کتابخوان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و با معرفی 20 کتاب جدید در کتابخانه شهید نشاطی آستارا برگزار شد.
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی آستارا روز چهارشنبه در این آئین گفت: مطالعه کتاب به عنوان اساس پژوهش، در تقویت فرهنگ جامعه تاثیرگذار است.
آرزو عباس زاده با اشاره به اینکه در کتابخانه های آستارا برای تمام اقشار و گروه‌های سنی شرایط کتابخوانی وجود دارد، افزود: نشست های کتابخوان با هدف ترویج فرهنک مطالعه به صورت ماهیانه در آستارا برگزار می‌شود و کتابخوانان فعال در این نشست ها، کتاب‌های منتشر شده حوزه های مختلف را ارائه می‌کنند.
در این نشست، حدود 20 کتاب در حوزه های مختلف فرهنگی، ادبی، علمی و پژوهشی معرفی شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و چهار کتابخانه آن، یک هزار و 500 مترمربع مساحت و 2 هزار نفر عضو فعال دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.