به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام احمد شرفخانی شامگاه سه شنبه در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) رشت در جمع خبرنگاران با بیان اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه برای ترویج فرهنگ وقف افزود: مقایسه آمارهای ثبت وقف در سال های یادشده، نشانگر این است که اگر در راستای وقف کار تبلیغی و ترویجی خوبی انجام گیرد، مردم استقبال می کنند.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر موقوفات ثبت شده در کشور در بخش های مختلف از جمله برای عزاداری ها، تعزیه داری و برگزاری مراسم میلاد ائمه اطهار است.
وی با اشاره به فعال شدن 600 انجمن یاوران وقف در کشور طی سه سال اخیر خاطر نشان کرد: این انجمن ها، ظرفیت های خوب مردمی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف هستند.
معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استفاده از ظرفیت هنر را در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف موثر دانست و اظهار کرد: در این راستا جشنواره ملی خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری برگزار شد که از 200 اثر دریافتی، به 13 اثر برتر جوایزی اهدا می شود.

* وقف در امر ازدواج ، از جمله نیاز امروز جامعه
حجت الاسلام شرفخانی در ادامه سخنانش؛ نیاز امروز جامعه در حوزه وقف در استان های مختلف را متفاوت دانست و افزود: وقف در امر ازدواج از جمله نیاز امروز جامعه به شمار می رود که نیازمند توجه واقفان به عنوان اولویت های امروز وقف است.
وی با بیان اینکه توسعه هر کشور وابسته به توسعه علم و فناوری است، خاطرنشان کرد: بنابراین وقف در بخش علم و فناوری از جمله دیگر اولویت ها است.
وی با تاکید بر شکل گیری نهضت وقف قرآنی از سوی جامعه قرآنی بیان داشت: نسبت به قرآن ، موقوفات در کشور کم است، بنابراین بایستی پویش تبلیغات وقف قرآنی با استفاده از ظرفیت رسانه ، بهره گیری از تبلیغات شهری و استفاده از ظرفیت فعالان قرآنی فعال شود.
وی در ادامه سخنانش اجرای امینانه نیات واقفان را مهمترین تشویق مردم برای اقدام به وقف دانست و بیان داشت: اگر مردم آثار و برکات وقف را مشاهده کنند، برای انجام وقف ترغیب می شوند.

*ثبت نام بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در طرح ملی حافظان قرآن کریم
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اجرای طرح ملی حافظان قرآن کریم در راستای فرمایشات رهبری مبنی بر 10 میلیون حافظ قرآن کریم تصریح کرد: بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.
حجت الاسلام شرفخانی توجه به قرآن و فعالیت های قرآنی را در کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و اظهار کرد: برخورداری از خانواده و جامعه قرآنی در کاهش آسیب ها نقش مهمی دارد.
وی با تاکید بر اینکه بودجه های قرآنی برای انجام فعالیت ها در این بخش بایستی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر به این مهم توجه شود، یقینا با انجام برنامه های بیشتر قرآنی، آسیب های جامعه نیز کاهش می یابد.
وی بیان داشت: در سال جاری، 60 میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی در بخش مساجد و بقاع متبرکه مصوب شد که تا به امروز مبلغی دریافت نشده است.
وی با اشاره به تصور برخی مبنی بر این که اوقاف پول کلان و درآمد زیادی دارد، خاطر نشان کرد: تعابیری که در این باره در جامعه مطرح می شود، تعابیر درستی نیست زیرا درآمد موقوفات آزاد نیست و سند بالادستی ما در هزینه کردها، درآمد واقفان است.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز (چهارشنبه) در مراسم اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی؛ وقف چشمه همیشه جاری سخنرانی می کند.
وی روز گذشته از امام زادگان و بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) رشت و امام زاده هاشم بازدید کرد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.