محمد رضا روشنی روز سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این پرنده به علت سرمای شدید و برخورد با موانع طبیعی مصدوم و در محدوده یکی از روستاهای آستارا کشف شده بود و اکنون در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل نگهداری می شود.
وی با بیان این که عقاب مصدوم پس از 10 روز تیمار و اطمینان از به دست آمدن قدرت پرواز، در طبیعت رها خواهد شد یاداور شد: پیش از این حدود 15 پرنده در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش تیمار شده است.
وی با تقدیر از ماموران پایگاه اورژانس محیط‌ زیست این شهرستان گفت: این مرکز درمانی با یک دامپزشک و 2 همیار تجربی فعال است و در طول سال پرندگانی نظیر پلیکان، قو، حواصیل، عقاب، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در آن تیمار می شوند.
عقاب صحرایی پرنده ای شکاری با سینه ای پهن و پر و بالی به رنگ قهوه ای است و از پستانداران کوچک مانند خرگوش، پرندگان و جوندگان و مردارهای تازه تغذیه می کند و در استپ های باز، نواحی بیابانی و نیمه بیابانی، کوهپایه ها و نزدیک تالاب ها زندگی می کند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از گونه های متنوع پرندگان و حیات وحش برخوردار است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.