مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: به جهت مشکلات اعتباری و منابع مالی، این اداره کل از هیچ کوششی برای اتمام آسفالت راه‌های روستایی باقی مانده در شهرستان سیاهکل دریغ نمی ورزد و در تلاش هستیم که شاخص آسفالت در کل استان بویژه در شهرستان سیاهکل ارتقا یابد.

به گزارش ایلنا از سیاهکل، ‍علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جلسه بررسی مشکلات شهرستان سیاهکل که با حضور استاندار گیلان و تنی چند از مدیران دستگاههای اجرایی، شهرداران ، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان سیاهکل در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در شهرستان سیاهکل 53 روستای زیر 20 خانوار ، 3 روستای بین 20 تا 50 خانوار و 4 روستای بالای 50 خانوار فاقد آسفالت وجود دارد که در سال 96 اولویت با آسفالت راه های روستایی بالای 50 خانوار است.

وی تصریح کرد: کارخانه سیمان دیلمان و تردد خودروهای حمل سیمان 300 کیلومتر از راه‌های شریانی شهرستان‌های سیاهکل، املش، رودسر و رودبار را تحت تاثیر قرار داده و شرایط نامناسبی در آسفالت جاده ها وارد کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه با اشاره به کمک وزارت راه و شهرسازی در اعطای سهمیه قیر رایگان برای محلات هدف در راستای طرح‌های باز آفرینی و توسعه پایدار شهری گفت: ۴۷۰ تن قیر رایگان به شهرداری سیاهکل و ۱۹۵ تن قیر رایگان جهت آسفالت به شهرداری دیلمان اعطا شد.

رئیس شورای حمل و نقل استان گیلان افزود : به جهت مشکلات اعتباری و منابع مالی ، این اداره کل از هیچ کوششی برای اتمام آسفالت راههای روستایی باقی مانده در شهرستان سیاهکل دریغ نمی ورزد و در تلاش هستیم که شاخص آسفالت در کل استان بویژه در شهرستان سیاهکل ارتقا یابد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مساحت محدوده قانونی شهرستان سیاهکل بر اساس طرح جامع و تفصیلی 622.7 هکتار و مساحت محدوده مصوب بافت فرسوده شهری 36.7 هکتار است و یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذار در بازآفرینی پایدار محله ها و محدوده های هدف ، بافت های فرسوده و ناکارآمد میانی هستند که با پرداخت تسهیلات جهت نوسازی ساختمان‌های مسکونی این بافت‌ها، باید در مسیر احیاء ، بهسازی و نوسازی آنها گام برداشت.

خاوری در ادامه با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و البته تأکید و پیگیری مقام عالی وزارت در مقوله بازآفرینی شهری پایدار و به تبع آن احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: به منظور بسترسازی و تسهیل گری مسیر نوسازی این بافت ها براساس مصوب هیأت وزیران تسهیلات یارانه ای را به متقاضیان نوسازی پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد : در این راستا تاکنون برابر تقاضاهای بعمل آمده 4800 میلیون ریال تسهیلات جهت نوسازی بافت های فرسوده شهر سیاهکل به متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.